Abilitatile de autoservire la persoanele cu autism. O metoda sistematica de predare - Stephen R. Anderson

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





94 TITLURI DISPONIBILE

50 TITLURI DISPONIBILE

217 TITLURI DISPONIBILE

34 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Abilitatile de autoservire la persoanele cu autism. O metoda sistematica de predare - Stephen R. Anderson       Abilitatile de autoservire la persoanele cu autism. O metoda sistematica de predare
de , , ,

Cartea - Abilitatile de autoservire la persoanele cu autism. O metoda sistematica de predare, de Stephen Anderson, Amy Jablonski, Vicki Madaus Knapp si Marcus Thomeer, ofera sfaturi practice parintilor si specialistilor ce isi propun sa identifice si sa predea abilitatile elementare de autoservire – imbracat, igiena personala, mancat si folosirea toaletei.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Frontiera
Colectia: In afara colectiilor
Pagini: 200
   
Anul aparitiei: 2013
Editia originala: 2007
Traducere din limba engleza de Ileana Achim
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 210 mm x 290 mm
ISBN: 978-606-3371-0-3


Descrierea editorului

Cartea „Abilitatile de autoservire la persoanele cu autism. O metoda sistematica de predare”, de Stephen Anderson, Amy Jablonski, Vicki Madaus Knapp si Marcus Thomeer, se ocupa de cateva abilitati esentiale - mancatul, imbracatul, toaleta si igiena personala - care sunt absolut necesare pentru independenta copilului acasa, la scoala si in comunitatea in care traieste.

Scrisa de psihologi si analisti comportamentali cu experienta, cartea „Abilitatile de autoservire la persoanele cu autism. O metoda sistematica de predare” adopta o perspectiva optimista, care pleaca de la premisa ca oricine poate invata o abilitate noua daca aceasta este impartita in pasi mici si este predata intr-o maniera sistematica si personalizata, prin metode stiintifice general recunoscute.

Autorii va invata cum sa:

1. stabiliti obiective de lucru;
2. impartiti abilitatile complexe in sarcini simple;
3. aplicati in mod concret diverse strategii de predare;
4. monitorizati progresul;
5. adaptati metoda de predare in functie de copil.

Stephen R. Anderson este directorul executiv al organizatiei Summit Educational Resources din Tonawanda, New York, SUA, care ofera servicii pentru copiii si tinerii cu dizabilitati de dezvoltare. Stephen R. Anderson este psiholog si analist comportamental acreditat.

Amy L. Jablonski este psiholog si director de operatiuni al organizatiei Summit Educational Resources din Tonawanda, New York, SUA, in cadrul careia se ocupa de monitorizarea serviciilor educationale si de diagnosticare.

Marcus L. Thomeer este psiholog si directorul de evaluare si cercetare al organizatiei Summit Educational Resources din Tonawanda, New York, SUA. Printre responsabilitatile sale se numara programul de vara Connections, dedicat copiilor cu Asperger.

Vicki Madaus Knapp este directorul clinic al organizatiei Summit Educational Resources din Tonawanda, New York, SUA si analist comportamental acreditat.



Stephen R. Anderson

Stephen R. Anderson este directorul executiv al organizatiei Summit Educational Resources din Tonawanda, New York, SUA, care ofera servicii pentru copiii si tinerii cu dizabilitati de dezvoltare. Stephen Anderson este psiholog si analist comportamental acreditat.



Prezentari Video

In videoul de mai jos, psihologul Marcus L. Thomeer explica ce este autismul si de ce este importanta terapia de insusire a abilitatilor pe care cei ce sufera de autism nu le au:





Pagini din carte

                     

                     

   



Cuprinsul cartii

Prefata

Introducere

1. Reducerea dependentei pe termen lung

2. Identificarea diferentelor individuale

3. Cum stabiliti ce sa predati si cand

4. Stabilirea unui context pentru invatare

5. Cum va motivati copilul sa invete

6. Instrumente utile de lucru

7. Evaluarea progresului

8. Imbracatul si igiena personala

9. La masa

10. Toaleta

11. Planificarea generalizarii

Concluzie

Bibliografie


ANEXE

A. Inventar de autoservire

B. Probleme freevente si posibile

C. Cinci abilitati de care copilul are nevoie inainte de a incepe lectiile

D. Cum se scrie un plan instructional

E. Model de fisa pentru planul instructional

F. Model de fisa de analiza componentiala


Index




Fragmente din carte

Imbracatul si igiena personala

Familia Sanford

Dna Sanford a plecat deja spre serviciu. Este randul dlui Sanford sa ii ajute pe cei trei copii cu rutina de dimineata (adica sa se trezeasca, sa se spele pe dinti, sa se imbrace, sa manance si sa ajunga la timp la statia de autobuz).

Pentru ca este luna martie, ne-am astepta ca rutina de dimineata sa nu mai reprezinte o problema pentru nimeni. Cu toate acestea, au trecut sapte luni de la inceperea anului scolar si singura certitudine sunt strigatele permanente ale parintilor care isi grabesc copiii sa se spele, sa se imbrace si sa manance pentru a nu pierde autobuzul.

Doi dintre copii, in varsta de 6 si 10 ani, reusesc sa se descurce singuri; totusi, s-au obisnuit sa reactioneze doar dupa ce parintii le repeta de mai multe ori ce sa faca. Luca, baiatul de 8 ani care are autism, nu reuseste sa se descurce deloc singur, in ciuda cicalelilor dlui Sanford. De fiecare data, dl Sanford (sau dna Sanford, cand este acasa) sfarseste prin a-l imbraca pe Lucas.

Dl Sanford continua sa-i bata la cap pe copii pana cand il incalta pe Lucas cu ultimul pantof si copiii ies pe usa. Parintii au incercat de cateva ori sa-l invete pe Lucas sa se imbrace singur, dar din pricina timpului scurt si a lipsei oricarui plan, cele mai bune intentii au sfarsit de fiecare dat in acelasi fel: voci ridicate si parinti care fac totul in locul copilului.


Familia Christopher

In primii sapte ani de cand s-a nascut Yvonne, parintii s-au resemnat cu gandul ca unul dintre ei trebuie sa o spele pe dinti, altfel dintii ei nu vor fi niciodata curati. Daca nu o ajuta parintii, fetita umple periuta cu pasta de dinti si apoi o suge pe toata. Parintii s-au obisnuit sa o spele pe dinti in fiecare dimineata si seara. Nu li s-a parut deloc o problema, avand in vedere ca oricum stateau in baie pentru a vedea daca Yvonne se spala bine pe maini cu apa si sapun.

Sigur, au incercat sa o invete sa se spele singura pe dinti si pe maini, dar astfel de incercari au sfarsit de fiecare data prin multe prompturi si foarte putina complianta din partea ei. Pentru parinti a fost mai usor sa se ocupe ei de tot, mai ales ca doreau ca lucrurile sa fie facute bine.

Cele cinci iminute petrecute in baie dimineata si seara erau mult mai usor de suportat decat interminabila batalie de a o invata pe Yvonne sa se descurce singura. Dar Yvonne are acum 7 ani si parintii stiu ca a sosit timpul ca ea sa devina independenta.


Va suna cunoscut?

Multi parinti se recunosc imediat in scenariile de mai sus, care nu sunt deloc neobisnuite. Cu siguranta, vi s-a intamplat sa va grabiti foarte tare, iar copilul sa fie murdar pe maini, nespalat pe dinti sau neimbracat. Cel mai simplu este sa-l ajutati sa rezolve totul rapid si fara impotriviri, fara sa-i mai cereti sa faca el ceva. Acesta lucru este de inteles.

Ştim cu totii cat de frustrante devin situatiile in care copiilor cu autism li se cere sa indeplineasca o rutina completa de imbracare sau igiena personala. Predarea acestor abilitati devine cu atat mai dificila cu cat majoritatea copiilor cu autism nu invata sa se spele sau se barbiereasca doar privindu-i pe altii cum fac acest lucru.

Desi este mai convenabil si mai rapid sa executati dumneavoastra totul in locul copilului, pe termen lung nu faceti decat sa-i adanciti dependenta fata de dumneavoastra. Asa cum am mentionat in capitolele anterioare, aceasta dependenta de adulti poate avea ca rezultat excluderea copilului din scoala si de la evenimentele din comunitate, de care se bucura majoritatea celorlalti copii.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015