Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





68 TITLURI DISPONIBILE

27 TITLURI DISPONIBILE

130 TITLURI DISPONIBILE

11 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Studii aplicative in domeniul psihologiei sociale - Laurentiu Mitrofan       Studii aplicative in domeniul psihologiei sociale
de , ,

Studiile aplicative in domeniul psihologiei sociale, coordonate de Laurentiu Mitrofan, Emil-Razvan Gatej si Florina Coman, prezentate in volumul de fata sunt axate pe trei mari teme: influenta sociala (forme si efecte), efectele psihologice ale mass-media si cercetari de psihologie sociala in sfera cuplului, familiei si carierei. Subiectele experimentelor prezentate sunt extrem de actuale, precum influenta sociala asupra deciziei de cumparare online sau efectul mass-media asupra starii de bine a oamenilor.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: SPER
Colectia: Alma Mater
Pagini: 232
   
Anul aparitiei: 2013
Editia originala: 2013
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 240 mm
ISBN: 978-606-8429-23-6


Descrierea editorului

Actualul volum prezinta o serie de studii ce isi propun sa demonstreze rolul si influenta persuasiunii in ceea ce priveste luarea deciziei trecand prin filtrul genului persoanelor persuadate si prin cel al contextului social in care este aplicata tehnica de persuadare; de asemenea, cercetarile prezentate in acest volum evidentiaza masura in care oamenii se lasa influentati de promovarea produselor in reclame prin intermediul unor modele de atractivitate fizica. Acest lucru poate fi extrapolat si la nivel macro, spre exemplu cu referire la aplicabilitatea in domeniul marketingului, in planificarea directiei de realizare a reclamelor. Luand in considerare dimensiunea interculturala a fenomenelor legate de influenta sociala, ne propunem sa demonstram rolul grupurilor de referinta asupra comportamentului consumatorului, punand accentul pe evidentierea unei diferente semnificative intre cetatenii romani si englezi din aceasta perspectiva.

Mass-media de azi influenteaza in mod substantial societatea moderna si formarea identitatii unui individ; informatiile vehiculate in mass-media modeleaza opinia publica, astfel, pe de o parte mass-media are un impact pozitiv asupra societatii, intrucat aceasta reprezinta principala sursa de informare pentru milioane de oameni, iar pe de alta parte, are un impact negativ, deoarece nu modeleaza doar identitatea culturala sau opinia publica, ci promoveaza adeseori violenta, fapt care submineaza dezvoltarea normala a unui individ si poate avea un impact nefast asupra comportamentului social. De fapt, oamenii sunt expusi in mod constant la acest impact, pe care nu il pot evita, deoarece influentele mass-media sunt peste tot. Mai mult decat atat, comunicarea de masa moderna constituie o parte esentiala a culturii moderne si are un rol extrem de semnificativ in structurarea identitatii culturale si in formarea opiniilor si a atitudinilor oamenilor. Violenta exacerbata din mass-media expune mereu publicul la riscul unor probleme psihologice si poate creste gradul de agresivitate al unor persoane. Studiile din ultimii ani au evidentiat faptul ca mesajele violente vehiculate in mass-media pot avea un efect distructiv asupra dezvoltarii psihologice si morale a copiilor.

Cercetarile din actualul volum se axeaza explicit pe demonstrarea rolului si influentei mass-media asupra starii de bine, asupra comportamentului sexual al adolescentilor, precum si a influentei exercitate asupra comportamentului si deciziei de cumparare a unor produse. Prin viteza si volumul propagarii informatiei, precum si prin diversificarea mijloacelor de informare si interactiune sociala, societatea a ajuns astazi sa fie un element de mare importanta pentru activitatea umana, pentru viata de familie si pentru gasirea unor axe valorice cu rol adaptativ.

Cercetarile incluse in volumul de fata in partea a treia vin sa analizeze si sa releve puternice influente ale culturii religioase asupra relatiilor de cuplu si familiale, asupra starii de bine a individului, aratand de fapt un fapt simplu, fara un substrat mistic, si anume faptul ca valorile social-morale bine introiectate si trecute prin filtrul propriilor judecati si conceptii duc la o viata sociala sanatoasa si la o adaptare adecvata la contextul social si profesional.

Dimensiunile sociale si tematicile cuprinse in aceste studii sunt de natura a infatisa o paleta larga de preocupari ale psihologiei sociale, care astfel devine un domeniu aplicativ al psihologiei de mare importanta pentru construirea unor strategii de constientizare si adaptare la realitatile sociale contemporane.



Laurentiu Mitrofan

Laurentiu Mitrofan este conferentiar univ., doctor in psihologie, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti. Este autor al mai multor volume de psihologie sociala, patologie sociala, psihodiagnostic, psihoterapie.



Pagini din carte

                     

            



Cuprinsul cartii

Partea I - Influenta sociala: forme si efecte

1. Studiu privind efectele persuasiunii asupra procesului de luare a deciziei la tineri

2. Influenta atractivitatii fizice asupra persuasiunii

3. Influenta sociala asupra comportamentului consumatorului

4. Influentamsociala asupra deciziei de cumparare online

5. Influenta credibilitatii sursei asupra puterii de decizie a cumparatorului

Partea a II-a - Efectele psihologice ale mass-media

6. Studiu privind efectul influentei mass-media asupra starii de bine a individului

7. Efectele comunicarii de masa asupra comportamentului sexual al adolescentilor

8. Efectul mesajelor anti-fumat asupra atitudinii fumatorilor fata de consumul de tutun

Partea a III-a - Studii de psihologie sociala in sfera cuplului, familiei si carierei

9. Studiu privind instabilitatea emotionala, anxietatea si agresivitatea la adolescentii proveniti din familii dezorganizate

10. Influenta experientei religioase asupra starii de bine

11. Studiu privind corelatia dintre conduita religioasa si calitatea relatiilor maritale




Fragmente din carte

Numeroase studii din domeniul persuasiunii arata cum functioneaza diferite forme de persuasiune. In primavara anului 2008, 145 de studenti din Universitatea Stony Brook University au participat intr-un studiu, in care au fost expusi unei tehnici de persuasiune, bazata pe doua probleme politice: protectia nationalizata a sanatatii si adoptia in randul persoanelor gay.

Diferite caracteristici demografice au fost evaluate. Procedura a constat in acordarea consimtamantului participarii la experiment si repartizarea subiectilor aleatoriu la una dintre cele doua conditii experimentale. In ambele conditii, subiectii au fost intrebati in prima instanta despre atitudinile fiecaruia privind probleme politice. Apoi au fost intrebati despre parerea lor in legatura cu retelele sociale.

In urmatorul stadiu, participantilor li s-a prezentat un experiment al manipularii moralitatii impreuna, desigur, cu cele doua mesaje persuasive. In cele din urma, acestia au raspuns unui chestionar socio-demografic si unui standard de constientizare, verificare a manipularii, apoi s-a incheiat experimentul.

Rezultatele evidentiaza ca atitudinile noastre sunt create intr-un context social complicat. Noi suntem inconjurati de multe persoane, unele apropiate altele nu, dar fiecare are o influenta in crearea atitudinilor noastre cu privire la un anumit aspect.

In acelasi timp, se poate afirma ca retelele sociale pot oferi nu numai un mediu informativ deosebit, ci reprezinta si o forma extrem de extinsa de persuasiune (Bloom, P.B., 2011).

Un alt studiu evidentiaza rolul gandirii la nivel inconstient in persuasiune. S-a demonstrat ca in ceea ce priveste puterea de persuasiune a calitatii argumentelor, gandirea la nivel inconstient functioneaza chiar mai bine decat gandirea la nivel constient atunci cand un mesaj este prezentat rapid (220 cuvinte pe minut). Insa pentru a fi procesata informatia este nevoie de prezenta...





Alte carti de acelasi autor

Psihologie si psihopatologie sociala    Psihologie si psihopatologie sociala

Pagini: 524
Pret: 78.00 lei


Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015