Invatarea experientiala prin dramaterapie - Iolanda Mitrofan

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





93 TITLURI DISPONIBILE

52 TITLURI DISPONIBILE

223 TITLURI DISPONIBILE

36 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Invatarea experientiala prin dramaterapie - Iolanda Mitrofan       Invatarea experientiala prin dramaterapie
de si

Lucrarea -Invatarea experientiala prin dramaterapie, de Constantin Valush si Iolanda Mitrofan, propune o abordare inedita a procesului de predare-invatare-evaluare in invatamant. Pornind de la experienta autorului ca profesor de Biologie format in psihoterapie experientiala, cartea exploreaza metode creative, ludice si interactive, bazate pe principiile dramaterapiei, metode care sa faca procesul de invatare interesant si eficient.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: SPER
Colectia: Caiete experientiale
Pagini: 110
   
Anul aparitiei: 2013
Editia originala: 2013
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 200 mm
ISBN: 978-606-8429-17-5


Descrierea editorului

Intampinati dificultati in predare? Metodele pe care le cunoasteti si-au dovedit ineficienta? In ciuda efortului depus, elevii/studentii par plictisiti ori dezinteresati? Rezultatele la evaluare sunt sub asteptati sau elevii/studentii invata doar pentru nota? Ati obosit cautand noi solutii si nu stiti cum sa-i motivati sau sa-i provocati sa participe activ la sarcinile scolare? Sau pur si simplu va intrebati ce puteti face ca elevii/studentii sa raspunda cu fascinatie si implicare manierei in care le sunt prezentate informatiile?

Constantin Valush, dublu specializat in Biologie si Psihoterapie Experientiala, va propune o maniera de lucru moderna, creativa, un model care sa va ajute sa eficientizati procesul de predare-invatare-evaluare.

Avand in centru dramaterapia, care foloseste sarcini si exercitii interactive, ludice, modelul de invatare experientiala propus de autor are menirea sa eficientizeze predarea si, mai ales, sa faciliteze achizitia de informatii, invatarea la elevi. Aceasta forma de educatie alternativa si creativa sprijina si imbogateste procesul de predare-invatare, conferindu-i atractivitate si rezultate pozitive pe termen lung.

Sorina Daniela Dumitrache

Un tip special de invatare, ale carui efecte pot fi maxime intr-o perioada de tranzitie, este invatarea experientiala. Transpunerea invatarii experientiale in invatarea scolara este o mare sansa de a oferi elevilor un altfel de cadru in care sa acumuleze informatii.

Motivul pentru care am ales aceasta tema are o importanta practica extrem de mare. Experienta primului an in mediul pedagogic, in calitate de profesor de Biologie, m-a plasat in fata unui sistem rigid, pe care am simtit nevoia sa il transform intr-un mediu placut pentru elevii mei. Prin urmare, am elaborat acest proiect de cercetare, de invatare experientiala prin dramaterapie, și, folosindu-ma de metodele terapeutice, am initiat cateva tehnici pentru predarea disciplinei Biologie.

Prin urmare, lucrarea de fata are in vedere elaborarea unui model nou de invatare experientiala prin dramaterapie, utilizat in predarea Biologiei la nivel de invatamantul postliceal si imbunatatirea modului de predare printr-un model de invatare experientiala care are in centru dramaterapia; accentul cade pe utilizarea metodelor dramaterapeutice ca forma de invatare alternativa, ludica, capabila sa faciliteze accesul elevilor la informatiile predate. De asemenea, sunt avute in vedere contributii la dezvoltarea capacitatii elevilor de a participa la procesul de invatare „aici si acum”, de a-si insusi cunostintele in maniera holista si de a obtine o crestere a rezultatelor lor prin adoptarea acestei metode.

Constantin Valush



Iolanda Mitrofan

Prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan este coordonator de stagii masterale si doctorale in psihologie (specialitatile Psihoterapie, Consiliere si Psihologie Clinica), fondator SPER (marca inregistrata OSIM), autor al metodei P.E.U. (T.U. – metoda inregistrata OSIM), autor al terapiei transgenerationale unificatoare (T.Tr.U.) si al psihodiagnozei experientiale. Prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan este psihoterapeut si consilier formator si supervizor in consiliere si psihoterapie experientiala a unificarii, terapii creative, analiza reichiana si transgenerationala unificatoare, dezvoltare personala si transpersonala, terapii de grup, de cuplu si familie, psiholog clinician principal.



Pagini din carte

                     

                     

   



Cuprinsul cartii

Introducere

CAPITOLUL I
Invatarea - proces fundamental in educatie

1.1. Delimitari conceptuale ale termenului de „invatare”
1.2. Modul in care actioneaza procesele psihice si structurile de personalitate in procesul de invatare
1.3. Metode de invatare
1.4. Invatarea la adulti si tineri

CAPITOLUL II
Dramaterapia

2.1. Delimitari conceptuale ale termenului „dramaterapie”
2.2. Istoricul si evolutia dramaterapiei in timp
2.3. Dramaterapia in orientarile terapeutice experientiale
2.3.1. Psihodrama ca baza a dramaterapiei
2.3.2. Dramaterapia in PEU
2.4. Dramaterapia - metode, tehnici si pasi de implementare

CAPITOLUL III
Invatarea experientiala prin dramaterapie – proces nou in activitatea de predare/invatare

3.1. Invatarea experientiala
3.2. Metode si tehnici in invatarea experientiala
3.3. Dramaterapia in invatarea experientiala

CAPITOLUL IV
Cadrul metodologic al cercetarii „Invatarea experientiala prin dramaterapie cu aplicatii la predarea disciplinei Biologie”

4.1. Design experimental
4.2. Obiective
4.3. Ipoteze
4.4. Variabile
4.5. Metodele si instrumentele cercetarii

CAPITOLUL V
Desfasurarea si rezultatele programului de invatare experientiala prin dramaterapie cu aplicatii la predarea disciplinei Biologie

5.1. Etapele desfasurarii programului de cercetare
5.2. Selectia participantilor
5.3. Descrierea sedintelor de invatare experientiala prin dramaterapie aplicate in timpul orelor de Biologie
5.4. Analiza datelor obtinute
5.4.1. Analiza cantitativa
5.4.2. Analiza calitativa
5.5. Interpretarea rezultatelor si limite ale cercetarii

Concluzii
Bibliografie
Anexe




Fragmente din carte

Tehnicile experientiale duc la adaptarea si rezolvarea problemelor individului in maniera creativa, il ajuta sa se conecteze cu lumea sa interioara si in felul acesta sa se cunoasca mai bine. Astfel, orice joc terapeutic se transforma intr-un proces de invatare, devine o metoda educationala hedonista, dar suficient de flexibila pentru a-l aduce pe individ in prezent, a-l conecta cu problema si a-l ajuta sa gaseasca singur o solutie in maniera creativa.

Mai mult, lucrul in grup experiential amplifica efectele terapiei prin procesul de socializare dintre membrii grupului, prin jocuri si sarcini comune.

Increderea in propria experienta reprezinta modul in care orice experienta este plasata centrul procesului de invatare. Acest lucru inseamna ca nu este exclusa nici invatarea de la altii insa ceea ce e important este ca toate alegerile si toate cunostintele asimilate sa fie validate in propria experienta.

Increderea in proces se refera la faptul ca invatarea experientiala nu trebuie sa se concentreze pe rezultatele imediate, ci pe urmarirea performantei pe termen lung. Redefinirea relatiei cu esecul porneste de la premisa ca un esec este uneori o parte inevitabila dintr-o activitate noua. Cu toate acestea, un esec se poate transforma in succes in momentul in care greselile care au dus la aparitia acestuia sunt evitate. Esecul este, de fapt, o parte a experientei in invatare, care trebuie acceptata si integrata in parcursul nostru unificator.

Un esec, de cele mai multe ori, provoaca anumite reactii emotionale. Redefinirea relatiei proprii cu esecul se refera la faptul ca trebuie sa invatam sa reglam o astfel de relatie, in asa fel incat, in cursul invatarii experientiale, sa nu apara blocaje care sa, intrerupa acest proces.

A invata sa ne acceptam propriile esecuri duce la o deblocare emotionala si cognitiva, dar si la un traseu fluid al invatarii. Acceptarea emotillor este, poate, una din partile cele mai dificile. Acest lucru trebuie reflectat in mod constient, deoarece numai asa invatarea experientiala isi manifesta caracterul holist si adaptativ la mediu.





Alte carti de acelasi autor

Psihogenealogie. Diagnoza, interventia si vindecarea istoriei familiale    Psihogenealogie. Diagnoza, interventia si vindecarea istoriei familiale

Pagini: 239 / Pret: 49.00 lei
In ce masura deciziile membrilor familiilor noastre ne influenteaza viata si propriile decizii? Cum depinde scenariul personal de viata de alegerile facute de antecesorii nostri? Retrairea istoriei familiale in terapie ne poate oferi ocazia de a descoperi sensul existential, dezvaluind dorinte, nevoi sau vise -uitate-. Metodele si tehnicile psihogenealogiei sunt prezentate in cartea -Psihogenealogie. Diagnoza, interventia si vindecarea istoriei familiale-, coordonata de Iolanda Mitrofan.
Ne jucam invatand... invatam jucandu-ne! Dezvoltare personala asistata de calculator in grup experiential    Ne jucam invatand... invatam jucandu-ne! Dezvoltare personala asistata de calculator in grup experiential

Pagini: 148 / Pret: 35.00 lei
Terapia Unificarii. Abordare holistica a dezvoltarii si a transformarii umane (Vol. 1 - Dramaterapia sau arta jocului de-a transformarea)    Terapia Unificarii. Abordare holistica a dezvoltarii si a transformarii umane (Vol. 1 - Dramaterapia sau arta jocului de-a transformarea)

Pagini: 290 / Pret: 45.00 lei
Orientarea experientiala in psihoterapie    Orientarea experientiala in psihoterapie

Pagini: 374 / Pret: 59.00 lei
Terapii de familie    Terapii de familie

Pagini: 250
Pret: 35.00 lei
Psihoterapie. Repere teoretice, metodologice si aplicative    Psihoterapie. Repere teoretice, metodologice si aplicative

Pagini: 516 / Pret: 78.00 lei
Analiza transgenerationala in terapia unificarii: o noua abordare experientiala a familiei (Vol. 2 - Integrarea radacinilor sau dulapul cu haine vechi)    Analiza transgenerationala in terapia unificarii: o noua abordare experientiala a familiei (Vol. 2 - Integrarea radacinilor sau dulapul cu haine vechi)

Pagini: 208 / Pret: 49.00 lei
Consiliere si terapie centrata pe trauma    Consiliere si terapie centrata pe trauma

Pagini: 204 / Pret: 29.00 lei
Din culisele psihoterapiei experientiale unificatoare. Studii de caz si cercetari aplicative    Din culisele psihoterapiei experientiale unificatoare. Studii de caz si cercetari aplicative

Pagini: 300 / Pret: 40.00 lei
Cartea -Din culisele psihoterapiei experientiale unificatoare. Studii de caz si cercetari aplicative, coordonata de Iolanda Mitrofan si Sorina Daniela Dumitrache, prezinta in detaliu tehnicile de lucru ale terapiei experientiale (dramaterapie, meditatie creativa, artgenograma, cinematerapie etc.). Cazurile din volum acopera multe teme delicate in terapie in lucrul cu pacientii bolnavi de cancer sau SIDA, cu diagnostic grav psihiatric, cu cei care au tulburari alimentare sau de dezvoltare pervaziva ori cu pacientii homosexuali.
Psihoterapia experiential-unificatoare in confruntarea cu virusul HIV    Psihoterapia experiential-unificatoare in confruntarea cu virusul HIV

Pagini: 96 / Pret: 17.00 lei
Iolanda Mitrofan si Andra Nicoleta Patulea prezinta in cartea -Psihoterapia experiential-unificatoare in confruntarea cu virusul HIV- metode de lucru in psihoterapie cu persoane infectate cu HIV. Acestea se confrunta cu multiple sentimente si emotii concentrate in jurul pierderilor resimtite intens in plan psihologic. Genul acesta de experiente se cumuleaza, creand in timp o adevarata panza de paianjen din care persoana nu mai poate iesi. Psihoterapia ofera pacientilor o cale de a se regasi in alte semnificatii si alte sensuri ale vietii.
Tulburarile anxios-depresive. Diagnoza experientiala si terapie unificatoare    Tulburarile anxios-depresive. Diagnoza experientiala si terapie unificatoare

Pagini: 250 / Pret: 40.00 lei
Copii si adolescenti. Probleme, tulburari, evaluare si interventie psihoterapeutica    Copii si adolescenti. Probleme, tulburari, evaluare si interventie psihoterapeutica

Pagini: 304 / Pret: 49.00 lei
Lucrarea este structurata in 10 capitole, dintre care doua sunt dedicate psihopatologiei si evaluarii (psihodiagnozei) copiilor si adolescentilor, alte trei, interventiilor specifice problematicii copiilor (psihoterapie individuala, interventia in situatii de abuz, dezvoltare personala in grup) iar cinci capitole aduc in atentie cateva dintre cele mai frecvente si dificile problematici ale adolescentilor - anxietatea si depresia, agresivitatea, provocarile sexualitatii, dependentele, stigmatizarea si excluderea sociala.
Artgenograma. Diagnoza si terapia unificatoare transgenerationala (Vol. 3 din seria Terapia Unificatoare)    Artgenograma. Diagnoza si terapia unificatoare transgenerationala (Vol. 3 din seria Terapia Unificatoare)

Pagini: 342
Pret: 40.00 lei



Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015