Tehnici de terapie cognitiva pentru copii si adolescenti - Robert D. Friedberg

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





93 TITLURI DISPONIBILE

52 TITLURI DISPONIBILE

223 TITLURI DISPONIBILE

36 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Tehnici de terapie cognitiva pentru copii si adolescenti - Robert D. Friedberg       Tehnici de terapie cognitiva pentru copii si adolescenti
de , ,

Lucrarea ofera o multitudine de metode practice inteligente si creative intr-o abordare de tip modular, pentru a-i ajuta pe clinicieni sa aleaga tehnica adecvata pentru fiecare pacient; abordarea modulara a terapiei cognitiv-comportamentale pune la dispozitia specialistilor o alternativa atractiva la manualele traditionale, imbinand precizia protocolului cu flexibilitatea si cu creativitatea clinica.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: ASCR
Colectia: Psihologul expert
Pagini: 378
   
Anul aparitiei: 2013
Editia originala: 2009
Traducere din limba engleza de Mihaela Marian Mihailas
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 165 mm x 240 mm
ISBN: 978-606-8244-70-9


Descrierea editorului

Aceasta carte va va schimba perspectiva asupra terapiei cognitive pentru copii, adaugand niste ingrediente care lipsesc mult prea des in literatura de specialitate: atractivitate, emotie si spirit ludic. Clinicienii tineri si varstnici deopotriva vor gasi aici tehnici descrise cu claritate si abordari noi, originale si stimulatoare care raspund pe deplin cerintelor terapiei pentru copii. - Ellen Flannery-Schroeder, PhD, ABPP, Director, Clinical Psychology Program, Department of Psychology, University of Rhode Island

Lucrarea ofera o multitudine de metode practice inteligente si creative intr-o abordare de tip modular, pentru a-i ajuta pe clinicieni sa aleaga tehnica adecvata pentru fiecare pacient; abordarea modulara a terapiei cognitiv-comportamentale pune la dispozitia specialistilor o alternativa atractiva la manualele traditionale, imbinand precizia protocolului cu flexibilitatea si cu creativitatea clinica. Tehnicile clare si bine construite sunt ilustrate cu activitati si cu viniete. Aceasta este una dintre putinele carti dedicate terapiei cognitiv-comportamentale pentru copii care cuprinde si indicatii referitoare la implementarea tehnicilor terapeutice in contextul relatiei copil-terapeut.

Tehnici special concepute pentru copii si adolescenti, dintre care:

• Asumarea greselii din covor
• Imblanzirea monstrului impuls
• Truc sau adevar
• Gandire 3-D
• X si 0 la tinta
• Exprimare jignitoare
• Coroana cu ganduri
• Sus, sus, departe
• Furtuna din mintea ta
• Ce te bazaie?
• Buletinul meteo
• Atentie, Pericol, Furtuna!
• Truse pentru supravietuire
• 12 feluri in care mintea poate sa-ti joace feste
• Plesneste bondarul
• Mantia supereroului
• Identifica trucul
• Jocul cu nave de lupta
• Saculetul pentru planificarea activitatilor
• Busola emotiilor
• Pentru moment sau pentru totdeauna?
• Ecranul magic
• Balsam pentru furie
• Maestrul dezastrelor
• Oglinda, oglinjoara
• Jocuri de rol cu transmiterea instantanee a mesajelor
• Inscrie-ti greselile in palma
• Postul de mijlocas
• Ierarhizeaza-ti ingrijorarile
• Contele-vampir al spaimelor spune




Pagini din carte

                     

                     

                     

                  



Cuprinsul cartii

Despre autori
Multumiri

1. Inceputuri
2. Folosirea eficienta a psihoevaluarii
3. Psihoeducatia
4. Interventii comportamentale
5. Metode de autoinstruire si de restructurare cognitiva
6. Analiza rationala
7. Performanta, realizare si expunere
8. Observatii finale

Bibliografie
Index




Fragmente din carte

MANTIA SUPEREROULUI

Virsta: 5-10 ani
Scop: dezvoltarea autoeficacitatii, inocularea stresului Materiale necesare:
• hartie pentru modelat
• creioane colorate, pixuri, autocolant
• panglici
• foarfece
• folie de aluminiu
• lipici
• capsator.

Mantia supereroului este o interventie de autoinstruire orientata catre dezvoltarea autoeficacitatii copiilor catre formarea imunitatii lor la stresori. Identificarea personajelor reprezentand supereroi cu modelele imaginare este o procedura consacrata (Kendall si colab., 1992; Rubin, 2007). De fapt, TCC in cazul copiilor cu boli cronice ii incurajeaza pe cei mici sa se considere supereroi care isi folosesc puterile speciale pentru a se lupta cu propria frica, durere si anxietate (Kendall si colab., 1992; Rubint 2007).

Supereroii sunt figuri tipice, cum ar fi Batman, Spiderman sau Wonder Woman. Un copil cu sindromul Asperger l-a ales pe Dr. Who ca supererou preferat (Attwood, 2003, 2004) Alti copii ii considera supereroi pe unii sportivi sau alte persoane celebre. Allen si Rapee (2005) au relatat ca o pacienta anxioasa a alese-o ca model de coping pe Jennifer Lopez. Astfel, numarul modelelor care pot fi alese este nelimitat.

In cadrul procedurii denumite Mantia supereroului, combinam imageria, autoinstruirea si activitatile de realizare a obiectelor artizanale. Copilul este indemnat sa creeze pentru sine o personalitate care sa reprezinte tipul supereroului sau al supereroinei inzestrate cu puteri supranaturale. Copilul poate fi rugat sa deseneze personajul. Acest lucru il va incredinta pe terapeut de faptul ca pacientul are o imagine clara despre supereroul sau.

Dupa ce s-a creat imaginea supereroului, copilul ii va conferi puteri exceptionale. Este acceptabila orice superputere care nu este autodistructiva, agresiva sau vatamatoare in vreun fel pentru ceilalti. Sa devina invizibil, sa reuseasca sa creasca nemasurat ori sa se micsoreze, sa suporte frustrarea sau alte sentimente negative, sa foloseasca autocontrolul - de pilda, prin dobandirea abilitatilor vizate in cadrul procedurii "Stai si gandeste-te" - sa comunice si sa rezolve probleme,-toate acestea sunt exemple de puteri speciale.

Urmeaza apoi etapa amuzanta. Impreuna cu terapeutul si, uneori, cu parintii, acesta va confectiona mantia. El o va folosi pentru a juca rolul supereroului. Mantia este din hartie groasa. Copilul va desena pe ea simboluri ale puterii ori diverse personaje. Se pot aplica pe ea abtibilduri si poze. Pe partea laterala se poate aplica folie de aluminiu, in chip de scut. In partea de sus se fac doua orifcii prin care va trece o panglica si astfel se va putea lega mantia. Apoi, copilul o va proba!

Exemplul urmator ilustreaza folosirea mantiei cu Asher, un baietel traumatizat in varsta de 7 ani. Asher a suferit abuzuri fizice, emotionale si sexuale repetate din partea parintilor sai biologici. Din cauza acestor nenorociri, copilui a devenit anxios si era chinuit de mai multe ruminatii persistente, cum ar fi „Sunt neajutorat", „Sunt lipsit de aparare" si „Sunt expus atacurilor". El isi subestima ahilitatile de coping care l-au ajutat sa reziste, transformandu-l intr-un supravietuitor veritabil.

Procedura cu supereroul a inceput cu o introducere. Favoritul lui Asher era Spiderman, iar acest lucru a facilitat explicatia. Dialogul urmator este ilustrativ.

TERAPEUTUL: Asher, tu esti un fel de Spiderman.
ASHER (Zambeste): Serios? Cum asa?
TERAPEUTUL: Ştii bine cate lucruri rele i s-au intamplat lui Spidey. La fel ca tie. Si mai stii ceva? Spidey a dobandit puteri speciale dupa toate aceste intamplari.
ASHER (Entuziasmat): Da, a dobandit puteri speciale si putea sa arunce panzele acelea.
TERAPEUTUL: Exact. Asa ca si tu esti un fel de supererou.
ASHER: Sunt? Pot sa am si un nume de supererou? TERAPEUTUL: Sigur ca da. Ce nume ti-ar placea?
ASHER: Cazooba.
TERAPEUTUL: Acum trebuie sa vedem ce puteri extraordinare ai si sa facem o mantie care sa-ti reprezinte superputerile si care sa te apere.
ASHER: OK!

Dupa introducere, Asher si parintii sai adoptivi au inceput sa noteze superputerile sale. In functie de caz, parintii pot fi inclusi sau nu in procedura. Familia a decis sa aleaga urmatoarele calitati: forta, inteligenta, iubire si viteza. Fiecare putere era asociata unui simbol care a fost desenat sau pe lipit mantie. (forta=pamant, inteligenta=fulger, iubire=inima, viteza=foc). Apoi abilitatile de coping specifice au fost notate sub fiecare simbol (inteligenta=sa fii un elev bun, discuti despre propriile sentimente; iubire=sa fii bun cu ceilalti, sa ii imbratisezi si sa-i saruti pe mama si pe tata, sa ingrijesti un animal de companie).

Dupa ce s-au notat abilitatile, hartia a fost lipita pe o folie de aluminiu. Folia reprezenta metaforic un scut impenetrabil. Apoi, s-au decupat doua orificii in partea de sus a mantiei si prin ele s-a tras o panglica si s-a legat. Pe urma, Asher a fost indemnat sa alerge prin clinica, iar mantia ii flutura pe spate, in vreme ce el striga „Eu sunt Cazooba. Sunt facut din foc, pamant, inima si viteza!"






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015