Artterapia. Aplicatii in tulburarile de spectru autist - Naiana Vatavu

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





94 TITLURI DISPONIBILE

50 TITLURI DISPONIBILE

217 TITLURI DISPONIBILE

34 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Artterapia. Aplicatii in tulburarile de spectru autist - Naiana Vatavu       Artterapia. Aplicatii in tulburarile de spectru autist
de

In cartea -Artterapia. Aplicatii in tulburarile de spectru autist, Naiana Vatavu prezinta metode ale terapiei prin arta eficiente in lucrul terapeutic cu copiii diagnosticati cu o forma sau alta de tulburare din spectrul autist. Avand experienta atat ca terapeut, cat si ca artist plastic, autoarea prezinta tehnici creative de joc si invatare pentru acesti copii, care sa-i ajute in formarea unor abilitati de viata si sa-i sustina in dezvoltarea stimei si increderii de sine.

Pret: lei     

Stoc Epuizat Momentan
(Produsul va fi disponibil in 3-14 zile)


Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
E-mail:






Editura: SPER
Colectia: Doctoralia
Pagini: 238
   
Anul aparitiei: 2015
Editia originala: 2015
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-8429-44-1


Descrierea editorului

"Cartea prezinta o metoda complementara de lucru in terapia copilului diagnosticat cu tulburare de spectru autist: terapia prin arta. Textul este structurat in capitole ce descriu principalele criterii diagnostice, teoriile si experienta practica care au stat la baza structurarii Modelului artterapeutic de interventie. Programul artterapeutic de interventie a pornit de la nevoia de dezvoltare a capacitatilor motrice ale copiilor dignosticati cu TSA cu scopul de a creste increderea in sine prin dobandirea sentimentului de maiestrie. Alte obiective urmarite in construirea tehnicilor specifice au fost: integrarea schemei corporale, scaderea pragului de frustrare la murdarie, formarea abilitatilor de manipulare corecta a obiectelor de scris/desen/pictura, cresterea flexibilitatii fata de reguli, exersarea abilitatilor perceptive, cresterea abilitatilor de socializare si comunicare. Programul artterapeutic de interventie are la baza impartirea activitatilor in secvente de lucru mai putin solicitante si cresterea treptata a dificultatii concomitent cu afisarea unei atitudini pozitive, deschise si suportive.

Exista foarte multe tehnici artterapeutice care permit realizarea unor obiecte frumoase, care ii pot face pe creatorii acestora sa se simta mandri si sa trezeasca sentimentul maiestriei, sentiment extrem de gratificant care poate avea un impact major in sfera imaginii de sine atat la persoanele fara deficiente, cat si la persoanele cu dizabilitati. In special persoanele cu dizabilitati sunt cele pentru care sentimentul maiestriei are puternice valente (re)transformative, mai ales in contextul in care acestea experimenteaza frecvent sentimente opuse, cum sunt cel de neputinta sau cel al lipsei valorii personale.

Adaptarea cerintelor terapeutice la nevoile bazale ale copiilor cu TSA (organizare, eliminarea distractorilor, oferirea gradului potrivit de stimulare senzoriala) si gestionarea activitatilor in mod creativ sunt principalele repere metodologice potrivite in asistarea unor astfel de cazuri. Alaturi de respectarea unicitatii si a preferintelor fiecarui copil, strategiile enumerate in carte pot fi implementate cu succes in orice tip de interventie din domeniul TSA."

Text - Naiana Vatavu

Naiana Vatavu este psiholog si psihoterapeut, doctor in Psihologie si asistent formator in cadrul Institutului SPER. Este, in plus, lector universitar la Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, fiind artist plastic. A obtinut, de asemenea, diploma de licenta in pictura in cadrul Universitatii Nationale de Arte Bucuresti si este absolventa a masterului „Strategii de creatie in pictura”. Naiana Vatavu a colaborat in ultimii sase ani cu diferite fundatii si institutii care se adreseaza copiilor cu tulburare de spectru autist si familiilor acestora, avand experienta in terapia ABA si artterapie.



Naiana Vatavu

Naiana Vatavu este psiholog si psihoterapeut, doctor in Psihologie si asistent formator in cadrul Institutului SPER. Este, in plus, lector universitar la Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, fiind artist plastic. A obtinut, de asemenea, diploma de licenta in pictura in cadrul Universitatii Nationale de Arte Bucuresti si este absolventa a masterului „Strategii de creatie in pictura”. Naiana Vatavu a colaborat in ultimii sase ani cu diferite fundatii si institutii care se adreseaza copiilor cu tulburare de spectru autist si familiilor acestora, avand experienta in terapia ABA si artterapie.



Pagini din carte

                     

                     

                     

               



Cuprinsul cartii

Argument

Capitolul 1
Delimitari conceptuale si criterii actuale de diagnostic

Criteriile diagnosticarii TSA - de la Kanner (1943) la DSM-V (2013)
Diagnosticul diferential
Epidemiologie
Etiologie
Abordarea psihodinamica
Abordarea cognitiva
Mecanisme neuronale in TSA
Studii genetice

Capitolul 2
Modele de interventie in asistarea copilului cu TSA

Psihanaliza
Abordarea comportamentala
SIT (terapia prin integrare senzoriala)
Abordarea educationala
Tratamente farmacologice

Capitolul 3
Artterapia. Delimitari conceptuale si utilizare in terapia copilului cu TSA

Ce este terapia prin arta? Delimitari conceptuale
Aspecte metodologice ale artterapiei
Utilizarea artterapiei in diferite abordari
Efectele terapiei prin arta
Artterapia in mediul clinic
Artterapia in asistarea copilului cu TSA

Capitolul 4
Modelul artterapeutic de interventie in terapia complementara a copilului cu TSA

Fundamentarea teoretica a modelului artterapeutic
Constructele psihologice urmarite in interventia artterapeutica
Dezvoltarea capacitatilor din sfera manualitatii fine
Cresterea abilitatilor perceptive globale
Cresterea nivelului de receptivitate si prezenta in sarcina Restructurarea patternurilor cognitive rigide si cresterea flexibilitatii fata de reguli
Dezvoltarea abilitatilor comunicationale
Echilibrarea problemelor de modulare senzoriala
Integrarea schemei corporale
Structura modelului de interventie artterapeutic
Principiile modelului de interventie artterapeutic

Incheiere
Bibliografie






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015