Psihopedagogia comportamentului deviant - Valentin Cosmin Blandul

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





92 TITLURI DISPONIBILE

47 TITLURI DISPONIBILE

213 TITLURI DISPONIBILE

34 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Psihopedagogia comportamentului deviant - Valentin Cosmin Blandul       Psihopedagogia comportamentului deviant
de

Volumul -Psihopedagogia comportamentului deviant, de conf. univ. dr. V.C. Blandul, porneste de la premisa ca toti copiii si adolescentii de azi pot experimenta, la un moment dat, situatii de stres de natura sa genereze reactii comportamentale nedorite (violenta, indisciplina, consum de alcool sau droguri, joc patologic, vulnerabilitate la exploatare sexuala, dependenta de calculator etc.). Lucrarea prezinta spectrul complet al problemelor de comportament specifice copiilor si adolescentilor, de la cele cu substrat psihopatologic pana la comportamente reactive comune.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: Aramis
Colectia: Arta predarii
Pagini: 448
   
Anul aparitiei: 2012
Editia originala: 2012
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 160 mm x 235 mm
ISBN: 978-973-679-896-2


Pagini din carte

                     

                     

                     

         



Cuprinsul cartii

Cuvant inainte
Argument

Capitolul 1
Introducere in problematica psihopedagogiei comportamentului deviant

I.1. Consideratii preliminare
I.2. Delimitari conceptuale
I.3. Teorii ale comportamentului deviant
I.3.1. Teorii biologice ale comportamentului deviant
I.3.2. Teorii psihologice ale comportamentului deviant
I.3.3. Teorii sociologice ale comportamentului deviant
I.3.4. Abordari ale deviantei comportamentale prin prisma tulburarilor de personalitate
I.4. Aplicatii ale teoriilor comportamentului deviant la varsta scolara
I.5. Specificul deviantelor de comportament in scoala
I.6. Legislatia privind deviantele de comportament in scoala
Rezumatul capitolului

Capitolul 2
Etiologia generala a comportamentului deviant

II.1. Consideratii preliminare
II.2. Cauze la nivel societal
II.3. Cauze la nivel familial
II.4. Cauze la nivel extrafamilial
II.5. Cauze psihoindividuale
Rezumatul capitolului

Capitolul 3
Clasificarea si diagnosticarea comportamentului deviant

III.1. Consideratii preliminare
III.2. Clasificarea principalelor forme ale deviantelor de comportament
III.3. Variabile care pot influenta diversitatea deviantelor de comportament
III.4. Evaluarea si diagnosticarea deviantelor de comportament
Rezumatul capitolului

Capitolul 4
Elemente de psihopedagogie a comportamentului disciplinat la elevi

IV.1. Consideratii preliminare
IV.2. Delimitari conceptuale
IV.3. Caracteristici ale comportamentului disciplinat
IV.4. Etiologia comportamentelor scolare indisciplinate
IV.5. Forme minore de manifestare a comportamentului scolar indisciplinat
IV.5.1. Conduitele evazioniste in scoala
IV.5.2. Conduitele agresive in scoala
IV.6. Modalitati de interventie pentru corectarea comportamentului indisciplinat
Rezumatul capitolului

Capitolul 5
Elemente de psihopedagogie a comportamentului evazionist la elevi

V.1. Consideratii preliminare
V.2. Fuga de la scoala
V.3. Absenteismul scolar
V.4. Abandonul scolar
Rezumatul capitolului

Capitolul 6
Elemente de psihopedagogie a comportamentului violent in scoala

VI.1. Consideratii preliminare
VI.2. Delimitari conceptuale
VI.3. Evolutia fenomenului violentei fizice in scoala
VI.4. Etiologia violentei fizice in scoala
VI.5. Tipologii ale violentei fizice in scoala
VI.6. Forme de manifestare a violentei fizice in scoala
VI.6.1. Violenta fizica intre elevi
VI.6.2. Violenta fizica a elevilor fata de profesori
VI.6.3. Violenta fizica a profesorilor fata de elevi
VI.6.4. Alte forme de violenta fizica in scoala
VI.7. Vandalismul scolar - forma a violentei economice
VI.8. Prevenirea si combaterea violentei fizice in scoala
Rezumatul capitolului

Capitolul 7
Elemente de psihopedagogie a comportamentului de risc la elevi

VII.1. Consideratii preliminare
VII.2. Consumul abuziv de alcool in randul elevilor
VII.3. Fumatul in randul elevilor
VII.4. Consumul de droguri in randul elevilor
VII.5. Probleme ale psihosexualitatii la elevi
VII.6. Probleme ale jocului de sansa devenit preocupare la elevi
VII.7. Problemele utilizarii excesive a internetului de catre elevi
Rezumatul capitolului

Capitolul 8
Elemente de psihopedagogie a delicventei juvenile

VIII.1. Consideratii preliminare
VIII.2. Delimitari conceptuale
VIII.3. Prevalenta delicventei juvenile
VIII.4. Etiologia delicventei juvenile
VIII.5. Tipologia delicventei si a delicventilor juvenili
VIII.6. Prevenirea si combaterea delicventei juvenile
Rezumatul capitolului

Capitolul 9
Elemente de psihopedagogie a persoanelor cu tulburari de comportament

IX.1. Consideratii preliminare
IX.2. Sindromul deficitului de atentie cu hiperactivitate
IX.2.1. Diagnosticarea ADHD
IX.2.2. Istoricul si prevalenta ADHD
IX.2.3. Consecintele si evolutia ADHD
IX.2.4. Elemente de psihopedagogie a copilui cu caracter opozant
IX.2.5. Terapia ADHD si a manifestarilor opozitionale
IX.3. Alte tulburari de comportament cu implicatii psihopatologice
IX.3.1. Comportamentul impulsiv
IX.3.2. Tulburarile de conduita
IX.3.3. Tulburarile de anxietate
IX.3.4. Atasamentul reactiv si indepartarea
IX.3.5. Tulburarile de somn
IX.3.6. Tulburarile emotionale la adolescenti (EMO)
IX.3.7. Depresia si suicidul in randul copiilor si adolescentilor
Rezumatul capitolului

Capitolul 10
Elemente privind consilierea psihopedagogica a persoanelor cu comportament deviant

X.1. Consideratii preliminare
X.2. Notiuni introductive privind consilierea psihopedagogica
X.3. Consilierea psihopedagogica a elevilor cu comportament deviant
X.3.1. Masuri nespecifice de prevenire a comportamentului deviant la elevi
X.3.2. Masuri specifice de prevenire a comportamentului deviant la elevi
X.4. Consilierea psihopedagogica a parintilor unor elevi cu comportament deviant
X.5. Consilierea psihopedagogica a profesorilor unor elevi cu comportament deviant
Rezumatul capitolului

Rezumatul lucrarii
Referinte bibliografice




Fragmente din carte

Intre consilierea psihopedagogica practicata in scoala si psihoterapia practicata in institutiile medicale ori cabinetele de specialitate exista o serie de diferente semnificative. In primul rand, consilierea psihopedagogica nu se adreseaza persoanelor care prezinta tulburari de personalitate sau alte deficiente psihice, spre deosebire de psihoterapie, care vizeaza tocmai aceasta categorie de persoane.

Sarcina profesorului-consilier este aceea de a-si ajuta elevii sa isi valorifice potentialul existent si sa identifice noi strategii de dezvoltare si adaptare eficienta la mediu, in vreme ce psihoterapeutul urmareste terapia tulburarilor diagnosticate. Cu alte cuvinte, consilierea psihopedagogica are mai curand un rol proactiv, de prevenire a problemelor ce ar putea conduce catre instalarea situatillor de criza educationala, in vreme ce psihoterapia este mai curand reactiva, intervenind pentru remedierea problemelor deja existente.

Nu in cele din urma, consilierea psihopedagogica in scoala presupune existenta unei relatii cu clientul de facilitare/sprijin pe o durata mai scurta de timp, in vreme ce psihoterapia presupune stabilirea unei relatii de autoritate intre psihoterapeut si pacient pe o durata temporala mai intinsa.

Asadar, esenta consilierii psihopedagogice rezida in a-l ajuta pe individul sanatos sa faca fata cu succes provocarilor vietii cotidiene prin intermediul unor programe educationale / de dezvoltare, sprijinindu-l sa raspunda adecvat exigentelor mediului scolar/universitar, sa invete eficient si durabil, sa-si planifice cariera in acord cu aspiratiile, dar si cu posibilitatile sale, sa se integreze optim in viata sociala si profesionala si, in general, sa duca o viata de calitate sub toate aspectele.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015