Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
68 TITLURI DISPONIBILE | |
27 TITLURI DISPONIBILE | |
130 TITLURI DISPONIBILE | |
11 TITLURI DISPONIBILE | |
Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
|
|
|
|
Drumuri de vindecare. Tehnici si tipsuri psihoterapeutice
de Carmen-Maria Mecu
Lucrarea contine serii de activitati experientiale utile in lucrul cu clientii care au trait relatii familiale traumatizante, pentru reparentare, separare, dezvoltare a increderii in sine si a stimei de sine, abilitare pentru relatiile cu membrii familiei actuale (sot, copii), abilitare in relatia de cuplu.
Stoc Epuizat Momentan (Produsul va fi disponibil in 3-14 zile)
Daca doriti, puteti primi un email automat in momentul in care aceasta carte reintra in stoc.
|
Editura: SPER Colectia: ANIM Pagini: 128
| | Anul aparitiei: 2016 Editia originala: 2016 Editia originala aparuta in limba romana | | Coperta: Simpla (Paperback) Dimensiuni: 115 mm x 185 mm ISBN: 978-606-8429-59-5 |
Descrierea editorului
Lucrarea contine serii de activitati experientiale utile in lucrul cu clientii care au trait relatii familiale traumatizante, pentru reparentare, separare, dezvoltare a increderii in sine si a stimei de sine, abilitare pentru relatiile cu membrii familiei actuale (sot, copii), abilitare in relatia de cuplu.
Activitatile sunt prezentate in varianta de lucru in grup sau individual. Sunt prezentate si tehnici de mindfulness, pentru conectarea cu copilul interior, parti ale personalitatii, sinele autentic.
Carmen-Maria Mecu Carmen-Maria Mecu este doctor in psihologie, psihoterapeut formator P.E.U. si cadru didactic asociat Universitatea din Bucuresti. Are competente in psihoterapie experientiala si a unificarii, psihodrama, consiliere experientiala, consiliere cognitiv-comportamentala, invatare experientiala si consiliere educationala. |
Pagini din carte
Cuprinsul cartii
In loc de introducere. Roluri si "tipsuri" ("ponturi") in munca de psihoterapeut
I. Tehnicile mele de fiecare zi
Tehnica 1. Prezenta
Tehnica 2. Istoria vietii
Tehnica 3. Drumul eroului, lectiile vietii. Varianta: Ce au in comun relatiile mele. Proiectia in viitor
Tehnica 4. Proiectia unui eveniment din viitor. Variante: Stingerea unui scop. Realizarea unei performante - scenarii de examen
Tehnica 5. Un eveniment important
Tehnica 6. Parti ale eului. Dialog si armonizare
Tehnica 7. Partea plina si partea goala a paharului. Martorii. Metapozitia intelepciunii. Aprecierile
Tehnica 8. Re-parentare. Constructia mamei bune. Ingrijirea copilului interior. Asistarea lui pe drumul dezvoltarii in chip de copil liber
Tehnica 9. A simti si a vindeca legaturi
Tehnica 10. Lucrul cu durerea. Lucrul cu frica de frica
Tehnica 11. Oameni importanti: Atomul familial. Atomul profesional
Tehnica 12. Magazinul viselor. Oglinzile. Modelele
Tehnica 13. Un drum spre sinele profund: "Eu sunt"
In loc de bibliografie
II. Concepte si tehnici psihodramatice utilizabile si in dramaterapie
1. Eu actor - eu observator in teoria dezvoltarii prin invatare experientiala
Teoria invatarii experientiale (D.A. Kolb).
Aspecte structurale ale invatarii experientiale: prehensia si transformarea informatiei. Actorul si observatorul.
Invatare experientiala si dezvoltare.
2. Perspectiva teoriei psihodramatice
Definitii, caracterizari
Stimularea eului actor si a celui observator. Gestionarea opozitiei dialectice a acestora.
Mecanisme mentale. Dezvoltare - extindere a constiintei. Integrare
Repere bibliografice
Fragmente din carte
Tipsuri (Ponturi)
Toate comportamentele din relatia client-terapeut fac parte din terapie. Daca rolul pe care noi il jucam intr-o etapa din viata lui este de „mama buna”, putem accepta si o intarziere motivata, putem oferi ajutorul necesar ca ea sa nu se mai intample (mici modificari de ora, daca exista probleme de circulatie). Daca clientul nostru are nevoie sa iasa din rolul perpetuu de salvator, nu-l lasam sa ridice creionul care tocmai ne-a cazut, spunandu-i in gluma ca obisnuim sa ne salvam singuri.
Fiti convinsi ca orice consemn pe care il propuneti va fi acceptat. Neincrederea vi se citeste in voce, in privire (inconstient chiar) si demobilizeaza clientul.
Tot ceea ce clientul face este OK. Chiar daca ne contrazice toate asteptarile.
Noi insine meditam in timp ce conducem o meditatie a clientului. Suntem relaxati si prezenti.
La sfarsitul sedintei „recapitulam”, intreband clientul cu ce impresii pleaca. Il apreciem pentru curaj. Asta deoarece orice om care ramane in cabinetul nostrum o ora, chiar fugind din sarcina si reintorcandu-se in ea, intreprinde o aventura a cautarii de sine.
Chiar daca nu am obtinut ceea ce ne doream, sigur am obtinut altceva in timpul sedintei terapeutice, un lucru care merita sa fie valorificat. Totul este sa privim si partea plina a paharului. Sa nu descurajam clientul prin descurajarea noastra.
Limba romana este co-terapeutul nostru. Sunt vitale consemnele clare, cuvintele si expresiile-cheie pe care le extragem din discursul clientului. Daca el vorbeste, de pilda, intr-o scena psihodramatica despre nevoia sa, pe cand era copil, de a o simti pe mama APROAPE, doar aproape, atunci, intr-o meditatie-actiune de re-parentare il ajutam sa mimeze actiunea de apropiere de sufletul sau a acelei parti din sine (copilul „parasit”).
Atingerile pot avea rol terapeutic. Bineinteles, facute numai cu acordul clientului, pe zone de spriijn (spate), control (inima), trairi din relatii (plex solar, locul „creierului emotional”), exprimare verbala (gat), claritate (frunte), emotii vechi (umeri) etc. Cu delicatete si fermitate, doar atingeri usoare, de macar 5 minute pe o zona. Pot trezi emotii si amintiri, pot sustine un proces.
Sunt necesare explicatii esentiale de psihologie practica. Spre exemplu: relatia ganduri-emotii, incorporarea emotiilor (mind-body), lucrul in semi-realitate (Caci ce altceva poate fi aducerea trecutului ori a viitorului in prezent?). Astfel, clientului nu ise vor mai parea „ciudate” exercitiile, experientele pe care i le propunem. Va deveni – si el, ca si limba romana – co-terapeutul nostru. Se va recunoaste drept creatorul gandurilor, emotiilor, imaginilor din mintea sa, va putea participa cu responsabilitate la „dezarhivarea” celor incorporate.
Este de preferat testarea experientiala (ca etapa a unui proces de dezvoltare a personalitatii), prin exercitii terapeutice care contin inclusive resemnificari si transformari, celei prin testele clasice, examinari ce pun o eticheta omului testat. Comunicandu-i cum este, cream, printr-o inevitabila sugestie, un „soft” de mentinere a acelui mod de comportament care motiveaza insusirea revelata de test.
Alte carti de acelasi autor
|
|
Invatare experientiala in educatie si consiliere. O pepiniera de idei
Pagini: 192 / Pret: 29.00 lei In cartea -Invatare experientiala in educatie si consiliere, Carmen-Maria Mecu descrie cercetari efectuate in domeniul invatarii experientiale ca invatare-dezvoltare. Autoarea prezinta in detaliu activitati si tehnici utile si inovatoare in educatie si in consiliere, care pot fi adaptate pentru toate categoriile de varsta. | |
|
Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:
|
|
|
Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015
|
|