Consilierea alternativa prin realizare de filme. Un program pentru adolescenti si preadolescenti cu dificultati de adaptare - Madalina Negret

 

Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





111 TITLURI DISPONIBILE

51 TITLURI DISPONIBILE

207 TITLURI DISPONIBILE

28 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Consilierea alternativa prin realizare de filme. Un program pentru adolescenti si preadolescenti cu dificultati de adaptare - Madalina Negret       Consilierea alternativa prin realizare de filme. Un program pentru adolescenti si preadolescenti cu dificultati de adaptare
de

Ca urmare a experientei de psihopedagog, Madalina Negret, autoarea cartii -Consilierea alternativă prin realizare de filme - un program pentru adolescenţi şi preadolescenţi cu dificultăţi de adaptare-, a dezvoltat un program de consiliere alternativa prin metode care corespund intereselor si preocuparilor adolescentilor. Programul descris in carte presupune realizarea de filme in care adolescentii fac scenariul, ei joaca rolurile si participa si la montarea scenelor.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc!



      



Editura: SPER
Colectia: Doctoralia
Pagini: 188
   
Anul aparitiei: 2010
Editia originala: 2010
Editia originala aparuta in limba romana
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 200 mm
ISBN: 978-973-8383-62-3


Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Introducere
Capitolul 1: Adaptarea si dezadaptarea in adolescenta
1.1. Adolescentii adaptati perfect
1.2. Adolescentii adaptati normal
1.3. Adolescentii cu reactii dezadaptative
1.3.1. Adolescentii inadaptati
1.3.2. Adolescentii supraadaptati
1.3.3. Adolescentii cu reactii de dezadaptare atipica sau oscilanta
1.4.Experienta nonacceptarii in familie si reactiile dezadaptative la adolescenti

Capitolul 2: Metodologia cercetarii
2.1. Obiectivele cercetarii
2.2. Ipotezele cercetarii
2.3. Variabilele cercetarii
2.4. Instrumente
2.5. Participanti

Capitolul 3: Un program de consiliere alternativa adaptat la caracteristicile adolescentilor carentati afectiv
3.1. Caracteristici generale ale adolescentilor din grupul scolar si ale mediului scolar din care acestia fac parte
3.2. Principalele dificultati si cateva resurse in terapia adolescentilor
3.3. Un proiect de grup adaptat la caracteristicile adolescentilor asistati
3.4. Plan de consiliere experientiala de grup bazat pe exprimarea alternativa creativa a propriilor nevoi
3.5. Descrierea unui prim grup
3.5.1. Adolescentii care au participat la acest prim proiect de grup
3.5.2. Desfasurarea propriu-zisa a grupului
3.5.3. Beneficii si limite ale proiectului
3.5.4. Utilizarea practica a filmului realizat de adolescenti

Capitolul 4: Consilierea de grup la preadolescentii din medii defavorizate
4.1. Caracteristici generale ale mediului scolar si ale preadolescentilor asistati
4.2.Specificul grupurilor de preadolescenti - consideratii generale
4.3. Plan de consiliere experientiala de grup a preadolescentilor bazat pe exprimarea alternativa creativa a propriilor nevoi
4.4. Desfasurarea grupului A de preadolescenti
4.4.1. Caracteristicile participantilor la grupul A
4.4.2. Desfasurarea propriu-zisa a grupului A
4.4.3. Beneficii si limite ale grupului
4.5. Desfasurarea grupului B de consiliere alternativa a preadolescentilor
4.5.1. Caracteristicile participantilor la grupul B
4.5.2. Desfasurarea propriu-zisa a grupului B
4.5.3. Beneficii si limite ale grupului

Capitolul 5: Consilierea alternativa desfasurata intr-un cadrul informal si suportiv
5.1. Caracteristicile generale ale mediului oferit de Clubul Copiilor si ale beneficiarilor acestuia
5.2. Descrierea grupului de consiliere alternativa desfasurat in cadrul Clubului Copiilor
5.2.1. Caracteristicile participantilor la grup
5.2.2. Desfasurarea propriu-zisa a grupului
5.2.3. Beneficii si limite ale grupului

Capitolul 6: Analiza statistica a datelor
6.1. Diferentele aparute la nivelul intregului esantion
6.2. Modificarile care apar dupa grup la participantii cu potential de inadaptare
6.3. Schimbari care au aparut in cazul participantilor cu potential de supraadaptare
6.4. Concluzii

Capitolul 7: Concluzii finale si implicatii

Bibliografie
Anexe




Fragmente din carte

In literatura de specialitate recenta se vorbeste despre o anumita modificare a profilului adolescentului. Astfel, comparativ cu adolescentii de acum cativa ani, cei de acum au unele trasaturi aparte. Se maturizeaza mai rapid, sunt mai pragmatici si mult mai orientati spre activitati practice. Atat literatura de specialitate, cat si persoanele care lucreaza cu adolescenti atrag atentia asupra asa numitei "confuzii a valorilor" care apare la multi dintre ei. Totodata, este un fapt indiscutabil acela ca tot mai multi adolescenti se angajeaza pe perioada liceului, iar aceasta, desi cu efecte benefice asupra castigarii de catre ei a independentei, cel putin a celei financiare, are efecte nocive la nivelul rezultatelor scolare. La fel de evidenta este cresterea ponderii copiilor si adolescentilor care se confrunta intr-un grad mai mare sau mai mic cu neglijarea parentala. Atat in formele ei mai grave, cat si in forme subtile, neglijarea educatiei copiilor apare in tot mai multe familii.

In conditiile in care tot mai multi parinti lucreaza in regimul privat programul de lucru al adultilor este tot mai incarcat. Iar timpul liber pe care acestia l-ar putea dedica familiei este tot mai scurt. Totodata, mult invocata "grija a zilei de maine" pare sa creeze la multi parinti tendinta pierderii rabdarii, atat de necesara educatiei adecvate a unui copil. Iar programul de lucru incarcat si grijile cotidiene ofera parintilor scuza perfecta pentru a-si petrece tot mai putin timp alaturi de copii. Astfel, tot mai multi copii si adolescenti suporta influente educative absolut intamplatoare si de multe ori nocive. Tot mai multi copii petrec inca de la varste fragede un timp indelungat in fata televizorului sau a calculatorului, in absenta parintilor, plecati la lucru. Efectele acestui fapt nu apar doar la nivelul educatiei, ci si la nivelul relatiilor afective dintre parinti si copii. Relatiile devin superficiale. Disponibilitatea parintilor de a asculta problemele copiilor este, in multe familii, aproape nula. in schimb, astfel de parinti confruntati cu stres si oboseala, isi doresc de la copil sa nu creeze probleme in plus. Iar in scurt timp, chiar si disponibilitatea copilului de a-si destainui trairile fata de parinte o sa scada. Aceasta pentru ca, fie ca devine sau nu constient de acest lucru, copilul sesizeaza faptul ca parintele nu este dispus sa-i asculte sau sa-i inteleaga problemele. Dimpotriva, doreste un copil care sa nu-l deranjeze. Iar copilul se va dezvolta lipsit aproape total de suportul afectiv al parintelui. Nu se va simti nici inteles si nici acceptat neconditionat, ci doar daca nu creeaza probleme. Iar efectele acestui fapt nu vor intarzia sa apara.

Existenta a tot mai multor copii neglijati a caror educatie se face in fata televizorului se face simtita si la nivelul scolii. Studiile recente atrag atentia asupra actelor de agresivitate tot mai frecvente, atat la copii cat si la adolescenti. Nu este mai putin adevarat faptul ca agresivitate a existat dintotdeauna in scoli. Insa, in ziua de azi, dezvoltarea presei face posibila cunoasterea anumitor acte agresive ale elevilor si de catre adulti. Lucrand intr-un liceu unde nivelul agresivitatii elevilor este destul de dezvoltat, afirm insa ca doar o mica parte din ceea ce se intampla intre elevi le este accesibil adultilor.

Totusi, daca despre copiii si mai ales despre adolescentii agresivi se vorbeste atat in literatura de specialitate recenta, cat si in presa, nu la fel de multa atentie le este acordata celor care isi inhiba tendintele violente. Exista un numar mare de copii si adolescenti care, departe de a fi agresivi, sunt nevoiti sa suporte un grad crescut de agresivitate in mediul scolar. Este vorba despre acei copii neconflictuali si conformisti, al caror numar se apropie de cel al celor revendicativi si agresivi. Sunt linistiti, nu creeaza probleme si astfel, nu atrag atentia asupra lor. Fie ca sunt copii, fie ca sunt adolescenti, reusesc sa faca fata cerintei parintilor de a nu crea familiei dificultati in plus. Iar cadrele didactice rareori sesizeaza dificultatile pe care le intampina la scoala genul acesta de elevi. In realitate, sunt cei care au de suferit cel mai mult. Percep scoala ca pe un mediu ostil, in care nu se simt in siguranta, iar aceasta din cauza actelor de violenta care se intampla in mod frecvent in jurul lor. In plus, ei insisi fiind nonagresivi si defensivi, devin deseori victime ale colegilor lor mai agresivi. Consider ca, mai ales in conditiile cresterii violentei din scoli este necesara acordarea de atentie si acestor copii si adolescenti. Tocmai de aceea, cercetarea de fata se va centra si asupra lor. De asemenea, consider ca modificarea relatiilor dintre adolescenti, in sensul cresterii agresivitatii, este determinata, cel putin partial de scaderea intensitatii relatiilor dintre parinti si copii in tot mai multe familii. Astfel, cercetarea de fata se va centra pe adolescenti care au parcurs experienta de a nu se simti nici intelesi si nici acceptati neconditionat de parinti. Voi avea in vedere atat adolescentii cu un comportament ostil si revendicativ, cat si pe cei conformisti si blocati, victime frecvente ale agresivitatii celorlalti. Ambele tipuri de comportamente, desi aflate la poli opusi, au efecte asemanatoare, in sensul ca perturba adaptarea copiilor si adolescentilor. In plus, tocmai aceste comportamente vor duce la aparitia a noi probleme, fapt care va adanci gradul de dezadaptare. Iar situatia este cu atat mai grava daca tinem cont de faptul ca exista o probabilitate foarte mare pentru copiii si adolescentii cu probleme de adaptare sa ajunga sa invete la scoli unde exista un numar mare de copii asemanatori lor.






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015