Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





55 TITLURI DISPONIBILE

23 TITLURI DISPONIBILE

114 TITLURI DISPONIBILE

10 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti. Folosirea metaforelor in terapie - George W. Burns       101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti. Folosirea metaforelor in terapie
de

Psihologul australian George Burns explica in cartea -101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti- in ce fel povestea curativa poate fi integrata firesc in terapie si cum pot fi create si folosite in cabinet noi metafore vindecatoare. Utile pentru toti cei care lucreaza cu adolescenti si copii, resursele terapeutice din carte pot fi combinate si cu alte tehnici, cum ar fi terapiile prin joc, arta, muzica si drama.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 570
   
Anul aparitiei: 2011
Editia originala: 2005
Traducere din limba engleza de Cristian Fulas
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 205 mm
ISBN: 978-973-707-531-4


Descrierea editorului

Ce faci, ca psiholog ori ca parinte, cand copilul se inchide in sine, refuza sa-si exprime grijile si nevoile ori este cuprins de teama si de neincredere? Cum va fi recladita puntea afectiva si comunicativa cu universul celui mic? Depanand zeci de povesti cu talc, psihologul australian George W. Burns demonstreaza in volumul "101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti. Folosirea metaforelor in terapie" in ce fel metafora terapeutica poate reinnoda legatura cu cel mic, oferindu-i cai pentru adaptarea la provocarile cotidiene.

George W. Burns lamureste in ce fel povestea curativa poate fi integrata firesc in terapie si cum pot fi create si folosite in cabinet noi metafore vindecatoare. Utile pentru toti cei care lucreaza cu adolescenti si copii, resursele terapeutice din cartea "101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti" pot fi combinate si cu alte tehnici novatoare, cum ar fi terapiile prin joc, arta, muzica si drama.



George W. Burns

George W. Burns este psiholog clinician si director la Milton Erickson Institute of Western Australia. Este, de asemenea, formator si conferentiar universitar, fiind autorul a sapte carti dedicate povestilor terapeutice, depresiei ori aplicarii meditatiei zen pentru imbunatatirea sanatatii mentale. Site-ul lui oficial este www.georgeburns.com.au.



Pagini din carte

                     

                     

                     

                     



Cuprinsul cartii

Multumiri
Introducere
Ce ofera aceasta carte
Un cuvant, doua despre cuvinte
Povesti orale vs povesti scrise
Structura acestei carti

Povestea 1. Povestea povestii

Partea intai
Cum sa-i "misti" pe copii si adolescenti prin arta povestirii

Capitolul 1. Magia metaforei
De ce sa le spunem copiilor si adolescentilor povesti vindecatoare si cu talc?
O scurta istorie a povestilor cu talc
Cum ne motiveaza povestile
Cum ne educa povestile
Modul in care povestile ne transmit niste valori
Cum ne disciplineaza povestile
Cum reusesc povestile sa ne ofere experienta
Cum faciliteaza povestile rezolvarea de probleme
Modul in care povestile ne schimba si ne vindeca
Cand sa nu vorbim prin povesti

Capitolul 2. Indrumari pentru o povestire eficienta
Zece indrumari pentru o povestire eficienta
Sase indrumari pentru rostirea naratorului

Capitolul 3. Instrumente si tehnici
Cartile, ca sursa de povesti vindecatoare: biblioterapia
Teatrul ca sursa de povesti vindecatoare
Inregistrarile video sau dvd-urile ca sursa de povesti vindecatoare: videoterapia
Marionete, papusi si jucarii ca metafore
Jocul ca metafora
Umorul ca metafora
Metafore experientiale
Metafore create de copii
Povesti depanate impreuna
A discuta sau a nu discuta?

Partea a doua
Povesti vindecatoare, povesti cu talc

Capitolul 4. Invataminte care imbogatesc viata
Povestea 2. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru copii
Povestea 3. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru adolescenti
Povestea 4. Hraneste ceea ce vrei sa cresti in tine
Povestea 5. Ai grija de tine
Povestea 6. Ridica-te si razi
Povestea 7. Nu conteaza doar ce faci, ci si cum o faci
Povestea 8. Obtine maximul din ceea ce ti se ofera
Povestea 9. A face ceea ce stii mai bine
Povestea 10. Cautarea fericirii

Capitolul 5. A-ti pasa de tine insuti
Povestea 11. Elanul spre noi inaltimi: O poveste pentru copii
Povestea 12. Elanul spre noi inaltimi: O poveste pentru adolescenti
Povestea 13. Recunoasterea propriilor abilitati
Povestea 14. Lasa-l pe Joe sa o faca
Povestea 15. A descoperi lucrurile care te fac special
Povestea 16. Importanta acceptarii complimentelor
Povestea 17. Ce dai aia primesti
Povestea 18. Fii bun, nu perfect!
Povestea 19. Fii tu insuti
Povestea 20. Cresterea constiintei de sine

Capitolul 6. Schimbarea tiparelor comportamentale
Povestea 21. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru copii
Povestea 22. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru adolescenti
Povestea 23. Cerceteaza tu insuti
Povestea 24. A invata sa gandesti liber
Povestea 25. Bazeaza-te pe ce stii sa faci mai bine
Povestea 26. Invatarea unor noi trucuri
Povestea 27. Un gest care a schimbat o intreaga suburbie
Povestea 28. A aduce o schimbare
Povestea 29. Schimbarea tiparelor comportamentale
Povestea 30. Nu ma mai tem

Capitolul 7. Gestionarea relatiilor
Povestea 31. Prinsa la mijloc: O poveste pentru copii
Povestea 32. Prinsa la mijloc: O poveste pentru adolescenti
Povestea 33. Crearea si mentinerea prieteniilor
Povestea 34. Cei patru prieteni credinciosi
Povestea 35. Negocierea unei solutii
Povestea 36. Prieteni noi
Povestea 37. Descoperirea tandretei
Povestea 38. Retragerea in sine
Povestea 39. Pune-te in locul celuilalt
Povestea 40. A-ti face prieteni si a-i pastra

Capitolul 8. Gestionarea emotiilor
Povestea 41. Intensificarea placerii: O poveste pentru copii
Povestea 42. Intensificarea placerii: O poveste pentru adolescenti
Povestea 43. A te distra
Povestea 44. Cultivarea satisfactiei
Povestea 45. A bate furia in cuie
Povestea 46. Cand umorul te ajuta
Povestea 47. Cand te ambalezi prea tare
Povestea 48. Invata sa razi
Povestea 49. Schimbandu-ti postura, iti schimbi si sentimentele
Povestea 50. Exprimarea congruenta a emotiilor

Capitolul 9. Cum sa creezi ganduri constructive
Povestea 51. Gestionarea doliului: O poveste pentru copii mici
Povestea 52. Gestionarea doliului: O poveste pentru copii
Povestea 53. Un gest de bunavointa
Povestea 54. Lucrurile pot sa nu fie ceea ce par a fi
Povestea 55. Recadrarea pozitiva
Povestea 56. Gandurile determina sentimentele
Povestea 57. Gasirea de exceptii in cazul generalizarilor
Povestea 58. A invata sa folosesti ceea ce ai
Povestea 59. A invata sa deosebesti o situatie de alta
Povestea 60. Trezirea increderii (contributia lui Susan Boyett)

Capitolul 10. Dezvoltarea aptitudinilor pentru viata
Povestea 61. Confruntarea cu o dilema morala: O poveste pentru copii
Povestea 62. Confruntarea cu o dilema morala: O poveste pentru adolescenti
Povestea 63. A invata despre reguli
Povestea 64. Uneori se intampla lucruri groaznice
Povestea 65. A te multumi cu ceea ce ai
Povestea 66. Asumarea responsabilitatii
Povestea 67. Luarea de decizii
Povestea 68. A privi diferit
Povestea 69. Depasirea fricii
Povestea 70. Secretele succesului

Capitolul 11. Crearea deprinderilor in rezolvarea de probleme
Povestea 71. Depasirea obstacolelor: O poveste pentru copii
Povestea 72. Depasirea obstacolelor: O poveste pentru adolescenti
Povestea 73. Rezolvarea de probleme in colaborare
Povestea 74. A intoarce o problema pe toate fetele
Povestea 75. Rezolvarea unei probleme
Povestea 76. A te multumi cu ceea ce esti
Povestea 77. A invata sa impartasesti
Povestea 78. A avea grija de lucrurile neglijate
Povestea 79. A fi stapan pe situatie
Povestea 80. Punerea unei dorinte

Capitolul 12. Gestionarea momentelor dificile din viata
Povestea 81. A indeparta durerea: O poveste pentru copii
Povestea 82. Gestionarea durerii: O poveste pentru adolescenti
Povestea 83. A invinge un bataus
Povestea 84. Am doar noua ani
Povestea 85. A face fata bolii
Povestea 86. Gasirea de solutii
Povestea 87. Confruntarea cu schimbarile
Povestea 88. Ridica-te inapoi in picioare
Povestea 89. Confruntarea cu gandurile suicidare
Povestea 90. Invata sa-ti porti singur de grija

Capitolul 13. Povesti vindecatoare create de copii
Povestea 91. Stafia care a invatat cum sa-i sperie pe altii (de Sam Green)
Povestea 92. Fata (de Pia Hill)
Povestea 93. Ce va fi (de Erin Kelley)
Povestea 94. Povestea lui Mary-Jane (de Anthea Challis)
Povestea 95. Problema lui Sally (de Emma Barley)
Povestea 96. Viata mea (de Nathaniel Watts)
Povestea 97. Povestea vietii mele (de Oliver Potts)
Povestea 98. Cand rockul te salveaza (de Jonathon Matthews)
Povestea 99. Cand nu mai pot face nimic (de Stephanie Wood)
Povestea 100. Povestea lui Lucy Mac (de Corin Eicke)

Partea a treia
Creati propriile voastre povesti vindecatoare pentru copii

Capitolul 14. Cum pot folosi eficient metaforele?
Posibile cai pentru o terapie eficienta prin metafora
Posibile capcane pentru o terapie eficienta prin metafora

Capitolul 15. De unde sa ma inspir pentru povestile vindecatoare?
Metafore construite pe baze validate stiintific
Metafore construite pe baza de eroi
Metafore create din imaginatie
Metafore bazate pe tehnici terapeutice
Metafore inspirate de o idee
Metafore construite pe povesti spuse de copii
Metafore bazate pe umor
Metafore construite pe povesti transculturale
Metafore inspirate de cazuri din terapie
Metafore construite pe experientele vietii de zi cu zi
indrumari pentru folosirea povestilor din viata personala

Capitolul 16. Cum planific si prezint povestile vindecatoare?
Abordarea pro
1. Faceti o evaluare centrata pe obiectiv
2. Planificati metaforele
3. Prezentati-va metaforele
4. Opriti-va, priviti si ascultati
5. Ancorati povestea in realitate

Capitolul 17. Cum sa ii invatam pe parinti sa spuna povesti vindecatoare
Povesti pentru parinti si parentaj
Ce trebuie sa stie parintii care folosesc metafore
Pasii in care ii invatam pe parinti sa povesteasca
Un exemplu de povestire eficace a parintelui
Cum ii ajutam pe parinti sa-si formeze talentul de povestitori
si povestea merge mai departe
Povestea 101 N-ai vrea sa fii invatatoarea mea?

Bibliografie pentru povesti metaforice




Fragmente din carte

Fragment din capitolul 6. Schimbarea tiparelor comportamentale

Unul dintre principalele motive pentru care parintii isi aduc copiii la terapie e acela ca-si doresc ca cei mici sa-si modifice comportamentele deranjante, fie ca e vorba de enurezis, furt, minciuna, tulburari de alimentatie, abuz de droguri, agresiune sau sevraj. Aceste probleme de conduita pot afecta relatiile cu parintii, cu fratii si colegii sau cu profesorii si pot aduce nefericire nu numai copilului, ci si celor din imediata lui apropiere.

Ajutarea unui copil sau a unei familii sa schimbe un tipar comportamental a fost intotdeauna un scop central si bine documentat al interventiilor psihoterapeutice. In consecinta, exista multe abordari cognitive, comportamentale si strategice care au fost dezvoltate pentru a-i asista pe copii in a face schimbarile dorite (Kazdin & Weisz, 2003). Aceste abordari intemeiate stiintific ofera tehnici de interventie, strategice si interventii care pot fi rapid adaptate terapiei prin metafora pentru a aduce schimbarea. A spune o poveste despre cum sa modifici un tipar de comportament poate avea adesea un efect mai puternic pentru un copil decat a trasa o tema pentru acasa care poate sa para extrem de dificila.

Urmatoarele povesti cauta sa ilustreze acest lucru descriind diverse strategii de confruntare cu si de depasire a fricii. Ele vorbesc despre cum poti rezolva probleme incurcate si cum poti construi bazandu-te pe lucruri la care te pricepi. Ele arata cum un simplu gest poate schimba total lucrurile, sau poate aduce beneficii multor oameni. Ele ofera tehmci de modificare a comportamentelor vechi si de modelare a noilor maniere.

Povestea 21. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru copii

Caracteristici terapeutice

Probleme abordate:

- Frica de necunoscut
- Credintele false
- Lipsa simtului realitatii
- Parerea proasta despre ceilalti

Resurse dezvoltate:

- Invatarea stapanirii gandurilor
- Dezvoltarea unor stiluri de gandire pozitive
- Schimbarea vechilor credinte
- Schimbarea prin ajustari succesive
- A fi deschis la noi experiente

Obiective propuse:

- Noi abilitati pentru gestionarea vechilor temeri
- Tipare pozitive de gandire
- Metode de testare a realitatii
- Dorinta de a experimenta

A fost odata o poveste pe care o spuneau toti copiii de la scoala la care invata Caroline. Nu stiu daca credeau in ea, dar unii dintre ei cu siguranta se comportau de parca ar fi luat-o de buna. Pe drumul pe care Caroline il avea de facut de acasa pana la scoala era o casa veche, ascunsa in spatele unui teren destul de intins. Chiar marimea terenului facea casa sa para diferita si inspaimantatoare, pentru ca cea mai mare parte a terenului din jurul ei fusese impartit in parcele mai mici pentru case moderne, luminoase cu gradinite curate. Ai putea sa incerci sa-ti inchipui mica si imbatranita casa, care parca incerca sa se ascunda in spatele cioturilor de copaci si gradinii cu tufe de care nimanui nu mai parea sa-i pese. Erau tufe de trandafiri inalte, incurcate si cu spini si ierburi inalte cat un copil.

Cateodata, dar nu foarte des, copiii. vazusera o batrana croindu-si drum pe poteca veche si acoperita de frunze care ducea de la usa din fata la cutia postala. Degetele ei erau indoite in forme ciudate, noduroase, corpul ii era aplecat si spatele ei era cocosat. Se tara incet si, daca isi ridica privirea spre tine, vedeai o fata plina de riduri. Din barba ii cresteau fire de par carunte si subtiri. Ochii infundati in orbite te urmareau cu o cautatura care - dupa cum spunea povestea ce circula printre prietenii Carolinei - te-ar fi vrajit daca ii priveai fara ocol.

Majoritatea copillor o numeau "vrajitoarea de la numarul 97". "Nu o privi in ochi, ii auzeai spunand. Te va lua prizonier cu o vraja magica, te va duce in casa de unde nu-ti va mai da drumul niciodata." Au aparut multe povesti despre ce se intamplase cu copiii care erau capturati, dar, daca ii cereai cuiva sa-ti spuna numele unui copil luat prizonier, desigur, nu stia.

Ca urmare, prietenii lui Caroline nu treceau niciodata singuri pe langa acea casa. Daca vrajitoarea de la numarul 97 se uita la ei? Aveau sa fie suficient de puternici cat sa n-o priveasca in ochi?

Cand mergeau la scoala dimineata, se adunau cu totii cu o strada sau doua mai incolo si treceau pe acolo, in grup. La sfarsitul orelor se intalneau in curtea scolii si din nou mergeau catre casa in grup. Se simteau mai bine si mai in siguranta cand erau mai multi.

Dar sa ne intoarcem la Caroline, care se pricepea atat de bine la magnetofoane incat i s-a cerut sa se alature formatiei scolii, si asta insemna sa ramana dupa ore o dupa-amiaza pe saptamana pentru repetitii. Nici-un alt membru al formatiei nu locuia in directia ei, asa ca dupa prima repetitie a trebuit sa mearga spre casa, pe langa numarul 97, de una singura. Dupa-amiaza tarzie era innorata si acea lumina clara a zilei care adesea iti da incredere disparuse de pe cer. Caroline a pornit ca de obicei pe drumul ei, dar pe masura ce se apropia de casa vrajitoarei aceasta i se parea mai inspaimantatoare ca niciodata.

Copacii inalti din jurul ei se miscau in vant si aruncau umbre tremurande pe trotuarul pe care mergea. O vreme a ezitat, nestiind ce sa faca. Cum trebuia sa se confrunte cu frica de aceasta vrajitoare? Ce se putea intampla cu ea daca vrajitoarea de la numarul 97 iesea si o privea? S-a gandit sa se intoarca la scoala. Daca se grabea, putea ajunge acolo inainte ca toti profesorii sa fi plecat. Poate o suna pe mama ei, sa vina sa o ia. Dar daca unii dintre copiii mai mari erau inca acolo? Daca aflau ca era prea speriata pentru a se duce singura acasa, ar fi ajuns de rasul intregii scoli.

Mai era un drum spre casa, dar era mai lung si afara se intuneca. Putea merge pe acolo, dar si intunencul ar fi speriat-o. Putea, dar nu voia, sa se intoarca la scoala. Putea, dar nu voia, sa gaseasca un alt drum spre casa prin intuneric. Nu, si-a spus, trebuia sa fie curajoasa si sa continue sa mearga pe langa casa vrajitoarei de la numarul 97.

Pe masura ce se apropia, casuta "invechita, partial ascunsa de gradina neingrijita, parea sa devina tot mai mare si mai amenintatoare. Voia sa alerge, dar se gandea ca e mai bine sa mearga incet si sa depaseasca aceasta experienta. A respirat adanc de cateva ori si a incercat sa se gandeasca la altceva: la casa ei, la mami si tati privind la televizor si asteptand-o, la cina ei preferata, la confortul propriului pat cand se cuibarea in el seara. Gandindu-se la aceste lucruri, aspectul amenintator al vechii cladiri parea sa scada. Nu mai era asa de inspaimantatoare.

Cand a inceput sa se uite dupa vrajitoare si sa se gandeasca din nou la ea, vila a devenit iarasi mare si amenintatoare in gandurile ei. De fapt, cu cat o privea mai mult, cu atat se simtea mai rau. "Nu, si-a spus, concentreaza-te pe cat de bine va fi cand o sa ajungi acasa", si asta a facut-o sa se simta mai bine. Caroline a zambit in sinea ei. Ii placea acest mic truc pe care invatase sa il joace in minte.

Dar, apoi, cand a ajuns la poarta de la numarul 97, inima Carolinei aproape ca s-a oprit. A uitat de gandurile legate de acasa. Batranica era afara in gradina... privind-o pe Caroline! Caroline a incercat sa nu-i intalneasca privirea, dar cu coada ochiului a vazut ca batranica ii zambea, si ii zambea plina de caldura! A observat ca femeia parea mai mica si mai putin amenintatoare decat atunci cand ceilalti copii spuneau povesti ingrozitoare despre ea. Cu toate acestea, Caroline a continuat sa mearga, gandindu-se la casa ei, facand frica sa scada in timp ce se gandea la senzatia placuta de a lua o cina calda impreuna cu familia ei.

Poate ca acesta e un moment destul de bun ca sa incheiem povestea, dar nu aici s-a terminat istoria noastra. In fiecare saptamana, cand Caroline trecea singura pe acolo, batranica de la numarul 97 era la locul ei, zambindu-i. Caroline, gandindu-se ca nu parea asa de inspaimantatoare ca in povestile pe care le spuneau ceilalti copii, a inceput zambeasca si ea. Aproape ca a sarit in sus de spaima cand femeia a salutat-o pentru prima data, dar nu dupa multa vreme Caroline abia astepta sa se opreasca si sa vorbeasca cu ea pe drumul de la scoala pana acasa. Batranica avea atatea povesti interesante de depanat. De fapt, o chema doamna Walcott, asa i-a spus Carolinei.

Inainte de sfarsitul semestrului, Caroline a intrebat-o pe doamna Walcott daca putea sa-i ia un interviu pentru o tema la istorie pe care clasa ei o avea de facut in legatura cu comunitatea locala. A stat in casuta cu blanda si noua ei prietena, sorbind limonada si mancand prajituri in timp ce afla mai multe lucrun decat oricine altcineva din clasa. Chiar a primit 10 cu felicitari pentru tema.

La inceput, prietenii nu au crezut-o ca era prietena cu "vrajitoarea de la numarul 97" sau ca fusese in vizita in casuta si se intorsese teafara. Poate, spuneau ei, era vrajita si, intr-o zi, avea sa fie capturata definitiv. Pareau ca vor sa isi mentina vechile credinte conform carora batranica era cu adevarat o vrajitoare care fura copii. Unul cate unul, Caroline i-a condus la casa i-a prezentat doamnei Walcott. Nu a trecut mult pana ce si ei au reusit sa scape de temeri. Povestile despre vrajitoarea de la numarul 97 si copiii disparuti au inceput sa dispara, devenind amintiri indepartate.




Aprecieri si cronici

O comoara pentru parinti si pentru profesionistii din domeniul dezvoltarii copilului.
- Jeffrey K. Zeig



George Burns duce cititorul intr-o calatorie minunata, echilibrand metafora, tehnici terapeutice eficiente si fundamente empirice in timpul calatoriei. Burns utilizeaza trei aspecte ale povestii confucianiste pentru ca orice cititor sa inteleaga mai bine modul in care povestile pot fi folosite in scop terapeutic.
- Richard G. Whiteside



George Burns este un clinician cu o mare experienta, cu o capacitate remarcabila de a crea, descoperi si spune povesti captivante, care ne pot invata unele dintre cele mai importante lectii de viata.
- Michael D. Yapko





Alte carti de acelasi autor

Vindecarea prin povesti. Culegere de cazuri destinata folosirii metaforelor terapeutice    Vindecarea prin povesti. Culegere de cazuri destinata folosirii metaforelor terapeutice

Pagini: 576 / Pret: 57.00 lei
Psihologul George W. Burns aduna in cartea -Vindecarea prin povesti. Culegere de cazuri destinata folosirii metaforelor terapeutice- cazuri in care clientii in psihoterapie au fost ajutati semnificativ de utilizarea metaforelor ca vehicule ale schimbarii. Calea spre vindecare este, adesea, presarata cu povesti valoroase pentru clienti, povesti pe care pana atunci nu au avut ocazia sa si le asume prin verbalizare.
101 povesti pentru a spori starea de fericire si de bine. Metaforele in psihoterapia pozitiva    101 povesti pentru a spori starea de fericire si de bine. Metaforele in psihoterapia pozitiva

Pagini: 480 / Pret: 73.00 lei
Desi astazi psihoterapia traverseaza cea mai favorabila perioada din istoria ei, oamenii inca sufera din ce in ce mai des de tulburari psihice si probleme de sanatate mintala si terapia nu functioneaza tot timpul. De ce? Pentru ca, desi stim ce anume il tulbura pe client, nu stim intotdeauna cum anume sa comunicam eficient aceste cunostinte, aceste abilitati si aceste strategii catre clienti.


Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:










Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015