Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





103 TITLURI DISPONIBILE

42 TITLURI DISPONIBILE

182 TITLURI DISPONIBILE

18 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:



      
Parintele eficient - Thomas Gordon       Parintele eficient
de

Psihologul clinician american Thomas Gordon a elaborat un model educativ bazat pe o comunicare democratica si negociere intre parinti si copii, model prezentat in cartea - Parintele eficient. Autorul le ofera parintilor idei despre tehnici de folosit pentru a nu intra in conflict cu copiii si de a reusi sa le fie ghizi inteligenti in confruntarea cu problemele vietii.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie practica
Pagini: 360
   
Anul aparitiei: 2014
Editia originala: -
Traducere din limba engleza de Victor Popescu
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 130 mm x 200 mm
ISBN: 978-973-707-897-1


Descrierea editorului

Copilul tau iti face scene si istericale? Adolescentul ti-a scapat de sub control, te minte si s-a inhaitat cu o gasca? Odraslele tale nu vor sa-si faca ordine in camera si iti raspund tot timpul obraznic? Aparent, nu ai decat doua solutii: fie ii pedepsesti, fie te dai batut.

Psihologul american Thomas Gordon propune insa o a treia cale in cartea "Parintele eficient", o metoda democratica de comunicare si negociere intre parinti si copii. Folosit cu succes de patru decenii, programul sau de formare a "parintilor eficienti" te va invata cum sa-i asculti "activ" pe cei mici, cum sa le vorbesti fara sa-i cicalesti si fara sa-i denigrezi, cum sa-i indemni sa-si rezolve pe cont propriu problemele ce tin exclusiv de competenta lor si cum sa depasiti divergentele cotidiene in spiritul "avantajului reciproc".

Explicate clar si cu nenumarate exemple, tehnicile de parentaj din aceasta carte vor elimina din caminul vostru pedepsele, teribilismele si certurile infinite, asigurand o atmosfera de respect reciproc si de comunicare eficienta.

Thomas Gordon (1918-2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg raspandite de eficientizare a comportamentului si comunicarii parintilor, profesorilor si liderilor din afaceri. De acelasi autor, a mai fost tradus si publicat volumul "Profesorul eficient".

Thomas Gordon este fondatorul asociatiei Gordon Training International, care promoveaza, prin cursuri specializate, modelele elaborate de el in domeniul educativ.

Pe site-ul asociatiei Gordon Training International se gasesc mai multe resurse (video, articole, documente PDF) pentru parintii interesati de modelul educativ al lui Thomas Gordon.



Thomas Gordon

Thomas Gordon (19182002), psiholog clinician american, este creatorul unor metode larg raspandite de eficientizare a activitatilor parintilor, profesorilor si liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace. Thomas Gordon este fondatorul asociatiei Gordon Training International, care promoveaza, prin cursuri specializate, modelele elaborate de el in domeniul educativ.



Pagini din carte

                     

                     

                     

                     



Cuprinsul cartii

Multumiri
Prefata

1. Parintii sunt invinovatiti, dar nu sunt instruiti

2. Parintii sunt oameni, nu zei

Conceptul de acceptare
Parintii pot sa fie si vor fi inconsecventi
Partntii nu trebuie sa faca "front comun"
Falsa acceptare
Poti sa accepti copilul, dar nu si comportamentul lui?
Cum sa definim pe parintii care sunt niste persoane autentice
De cine "tine" problema?

3. Cum sa asculti astfel incat copiii sa-ti vorbeasca. Limbajul acceptarii

Puterea limbajului acceptarii
* Acceptarea trebuie manifestata
Comunicarea nonverbala a acceptarii
* Noninterventia poate indica acceptare.
* Ascultarea pasiva indica si ea acceptarea
Comunicarea verbala a acceptarii
* Douasprezece Blocaje ale Comunicarii
Deschizatori de drumuri la indemana oricui
Ascultarea Activa
* De ce ar trebui sa invete parintii Ascultarea Activa?
* Atitudini necesare in Ascultarea Activa
* Riscul Ascultarii Active

4. Puneti-va it practica abilitatile pentru Ascultarea Activa

Cand este problema "la nivelul" copilului?
Cum fac parintii se functioneze ascultarea activa
* Danny: copilul caruia ii e frica sa doarma
Cand decide un parinte sa foloseasca ascultarea activa?
Greseli frecvente in folosirea ascultarii active
* Manipularea copiilor prin "indrumare"
* Deschizi o usa, apoi o inchizi trantind-o
* "Parintele-papagal"
* Ascultare fara empatie
* Ascultarea Activa in momentele nepotrivite

5. Cum sa-i asculti pe copiii prea mici ca sa vorbeasca

Cum sunt copiii mici?
Cum ne dam seama ce nevoi si probleme au copiii mici
Foloseste Ascultarea Activa pentru a-i ajuta pe copiii mici
Da-i copilului ocazia sa-si satisfaca singur nevoile

6 Cum sa vorbesti in asa fel incat copiii sa te asculte

Cand problema tine de parinte
Moduri ineficiente de a-ti infrunta copiii
* Trimiterea unui "mesaj-solutie"
* Transmiterea unui "mesaj descurajant"
Moduri eficiente de a discuta cu cei mici
* Mesaje la persoana a II-a si Mesaje la persoana I
Componentele esentiale ale unui Mesaj la persoana I
* Descrierea comportamentului inacceptabil
* Sentimentele parintelui in privinta comportamentului
* Cum il afecteaza pe parinte comportamentul copilului
* De ce sunt Mesajele la persoana I mai eficiente

7. Cum sa pui la treaba Mesajele la persoana I

Mesaje la persoana a II-a in forme degnizate
Nu pune accent pe partea negativa
Instrumentele potrivite
Eruptia vulcanului Vezuviu
Cat de eficiente pot fi Mesajele la persoana I
Trimiterea de Mesaje nonverbale la persoana I copiilor mici
Probleme cu Mesajele la persoana I
Alte aplicatii ale Mesajelor la persoana I
* O alternativa la oferirea de laude
* Cum sa eviti anumite probleme
* Cum rezolva problemele Mesajele la persoana I

8. Schimba comportamentul inacceptabil modificand mediul

Imbogatirea mediului
Saracirea mediului
Simplificarea mediului
Restrangerea mediului
Oferirea unui mediu securizat
Substituirea unei activitati cu alta
Pregatirea copilului pentru schimbarile de mediu
Planificarea in cazul copillor mai mari

9. Inevitabilele conflicte parinte-copil. Cine ar trebui sa castige?

Lupta pentru putere dintre parinte si copil: cine castiga, cine pierde?
* Cele doua abordari de tipul "castig-pierdere"
* De ce Metoda I este ineficienta
* De ce Metoda a II-a este ineficienta
* Cateva dificultati suplimentare legate de cele doua metode

10. Cat de necesar si justificat este apelul parintelui la forfa?

Ce este autoritatea?
Limitele majore ale puterii parentale
* Parintii isi pierd pana la urma puterea
* Anii adolescentei
* Educatia autoritara nu se poate face decat in niste conditii stricte
Efectele exercitarii puterii parentale asupra copilului
* Rezistenta, sfidare, revolta, negativism
* Resentiment, furie, ostilitate
* Agresivitate, revansa, replica violenta
* Minciuna, ascunderea adevaratelor sentimente
* A da vina pe altii, a pari, a trisa
* A te impune, a face pe seful, a intimida
* Nevoia de a iesi invingator, evitarea cu orice pret a pozitiei de invins
* Alierea cu altii si organizarea rezistentei contra parintilor
* Supunerea. obedienta, maleabilitatea
* Lingusirea si curtarea celor puternici
* Rigiditate, lipsa de creativitate, frica de nou, urmarea cailor batatorite
* Retragere, evadare, fantasmare, regresie
Cateva probleme si mai grave legate de autoritatea parentala
* Copiii nu-si doresc oare autoritate si limite?
* De ce n-am accepta autontatea atunci cand este exercitata in mod consecvent?
* Dar responsabilitatea parintilor nu rezida tocmai in a-si influenta copii?
* De ce exercitarea fortei a ramas o constanta in istoria educatiei familiale?

11. Solutionarea conflictelor prin metoda "avantajului reciproc"

De ce Metoda a III-a este atat de eficienta
* Copilul este motivat sa puna in practica solutia gasita
* Metoda a III-a ofera sanse crescute pentru gasirea unei rezolvari mai bune
* Metoda a III-a dezvolta abilitatile cognitive ale copilului
* Mai putina ostilitata, mai multa dragoste * "Implementarea" solutiei este mai usoara
* Metoda III-a nu presupune apelul la forta
* Metoda a III-a tinteste adevaratele probleme
* A-i trata pe copii ca pe niste adulti
* Functia "terapeutica" a Metodei a III-a

12. Temerile si rezervele parintilor fata de metoda "avantajului reciproc"

Doar un alt nume pentru "discutia de familie"?
Metoda a III-a privita ca o slabiciune din partea parintelui
"Grupurile nu pot lua decizii"
"Metoda a III-a ne ia prea mult timp"
"Perintii nu sunt indrituiti sa foloseasca Metoda I de vreme ce sunt mai intelepti?"
"Metoda a III-a poate functiona cu copiii mai mici?"
"Nu exista si momente in care Metoda I trebuie sa fie folosita?"
"Nu risc sa pierd respectul copiilor?"

13. Cum punem la lucru metoda "avantajului reciproc"

De unde incepem?
Cei sase pasi ai metodei avantajului reciproc
* Pregatirea "scenei" pentru introducerea Metodei a III-a
* Pasul 1. Identificarea si definirea conflictului
* Pasul 2. Propunerea de soluth allernative
* Pasul 3. Evaluarea optiunilor identificate
* Pasul 4. Alegerea celei mai bune solutii
* Pasul 5. Implementarea deciziei
* Pasul 6. Evaluarea progreselor, pentru a vedea cum a functionat solutia aleasa
* Utilitatea Ascultarii Active si a Mesajelor la persoana I
* Prima tentativa de negociere reciproc avantajoasa
Probleme de care se vor lovi parintii
* Neincrederea si rezistenta de la inceput
* "Dar daca n-o sa reusim sa gasim o solutie acceptabila?"
* Intoarcerea la Metoda I atunci cand Metoda a III-a nu mai merge
* Oare decizia poate sa includa si pedepse?
* Cand intelegerile sunt incalcate
* Cand copiii au fost obisnuiti sa castige
Metoda avantajului reciproc pentru conflictele dintre copii
Atunci cand ambii parinti sunt implicati in conflictul parinte-copil
* Fiecare e pe cont propriu
* Cand doar un parinte foloseste Metoda a III-a
* "N-am putea folosi toate cele trei melode?"
* "Se intampla ca metoda avantajului reciproc sa dea si gres?"

14. Cum sa eviti sa fii concediat din postul de parinte

Cearta in jurul valorilor
Cearta in jurul drepturilor copilului
"Dar nu pot sa le transmit valorile mele?"
* Parintele model
* Parintele consultant
* "Sa accept ceea ce nu pot schimba"

15. Cum pot parintii sa evite conflictele schimbandu-se?

Poti sa devii mai tolerant fata de tine?
Ai cui copii sunt?
Chiar iti plac copiii sau numai un anumit gen de copil?
Sunt valorile si credintele tale singurele valabile?
Relatia ta principala este cu partenerul de viata?
Pot parintii sa-si schimbe atitudinile?

16. Ceilalti parinti ai copiilor vostri

Anexe

1. Cum sa recunosti sentimentele (un exercitiu)
2. Recunoasterea mesajelor ineficiente (un exercitiu)
3. Emiterea de Mesaje la persoana I (un exercitiu)
4. Folosirea autoritatii parentale (un exercitiu)
5. Cele Bouasprezece Blocaje in Comunicare: O lista a efectelor create de modurile tipice in care parintii reactioneaza fata de copii

Lecturi recomandate




Fragmente din carte

Fragment din Capitolul 6: Cum sa vorbesti in asa fel incat copiii sa te asculte

Cand parintii invata Ascultarea Activa la cursul nostru, unul dintre ei isi pierde adesea rabdarea si intreaba: "Cand vom invata cum sa-i facem pe copii sa asculte ce le spunem? Asta-i problema noastra acasa".

Fara indoiala ca aceasta este o problema in multe familii, pentru ca, inevitabil, copiii ii enerveaza, deranjeaza sau frustreaza uneori pe parinti; pot fi egoisti sau nepasatori atunci cand cauta sa-si satisfaca propriile nevoi. Exact ca puii de caine, copiii pot fi galagiosi si distructivi, enervanti si pretentiosi. Asa cum stie orice parinte, copiii pot sa-ti dea mai multa treaba de facut, sa te intarzie cand te grabesti, sa te bata la cap cand esti obosit, sa faca multa mizerie, sa-si neglijeze indatoririle, sa-ti spuna vorbe grele, sa vina prea tarziu acasa si tot asa.

Mamele si tatii au nevoie de modalitati eficiente de a gestiona acele comportamente ale copiilor care se opun nevoilor lor de parinti. La urma urmei, si parintii au nevoi. Trebuie sa-si traiasca propria viata si au dreptul sa se bucure de ea. Totusi, multi parinti ii ingaduie copilului sa ocupe o pozitie privilegiata in familie. Acesti copii cer sa ii se satisfaca nevoile, dar nu le pasa de nevoile parintilor.

Spre regretul lor, multi parinti descopera, atunci cand le cresc copiii, ca acestia se poarta de parca parintii lor nu ar avea nevoi. Cand parintii permit sa se intample asa ceva, copiii lor trec prin viata de parca ar fi o strada cu sens unic, un drum in care li se satisfac mereu nevoile. Parintii unor asemenea copii ajung sa-si faca sange rau si sa aiba resentimente puternice fata de copiii lor "nerecunoscatori" si "egoisti".

Cand s-a inscris la cursul PG-PE, doamna Lloyd era uimita si mahnita ca fiica ei Brianna dadea foarte putin familiei sale, in schimb se astepta ca parintii sa faca tot ce le cerea. Daca nu ieseau lucrurile pe placul ei, ii sarea tandara sau pleca de acasa si nu se intorcea decat dupa ore intregi.
Doamna Lloyd, educata de mama ei sa creada ca sentimentele puternice si conflictele nu sunt lucruri pe care familiile "asezate" sa le dezvaluie, ceda la majoritatea pretentiilor Briannei, ca sa evite scenele sau, cum spunea ea, "sa pastreze pacea si linistea in familie". Cand a ajuns in adolescenta, Brianna a devenit si mai aroganta si mai egocentrica, neajutand prea des la treburile din casa si rareori facand concesii fata de nevoile parintilor.

Le spunea adesea parintilor ca ei o adusesera pe lume si, de aceea, era datoria lor sa se ingrijeasca de nevoile ei. Doamna Lloyd, un parinte constiincios care dorea din tot sufletul sa fie o mama buna, incepuse sa aiba resentimente puternice fata de Brianna. Dupa tot ce facuse pentru fiica ei, o durea si o supara sa vada egoismul Briannei si lipsa ei de consideratie fata de nevoile parintilor sai.

"Noi suntem cei care ii dam totul, ea doar ia fara sa dea nimic in schimb" — asa a descris aceasta mama situatia din familia ei.

Doamna Lloyd era sigura ca facea ceva gresit, dar nici nu-i trecea prin minte ca purtarea Briannei era consecinta directa a fricii mamei de a-si apara propriile drepturi. PG-PE a ajutat-o mai intai sa accepte legitimitatea propriilor sale nevoi si apoi i-a dat abilitatile necesare pentru a se confrunta cu Brianna cand comportamentul ei devenea inacceptabil.

Ce pot sa faca parintii cand nu accepta cu niciun chip comportamentul unui copil? Cum pot sa-l faca pe copil sa ia in consideratie si nevoile parintilor? Acum ne vom concentra asupra modului in care parintii le pot vorbi copiilor in asa fel incat acestia sa aplece urechea la sentimentele lor si sa se gandeasca la nevoile lor.

Cand copilul ii face o problema parintelui, este nevoie de aptitudini de comunicare total diferite de cele necesare atunci cand copilul isi creeaza singur o problema. In al doilea caz, problema "tine" de copil; iar atunci cand copilul ii face o problema parintelui, acea problema "tine" de parinte, in acest capitol, le vom arata parintilor de ce calitati au nevoie pentru a fi eficienti in rezolvarea problemelor pe care li le fac copiii.

CAND PROBLEMA TINE DE PARINTE

Multi parinti inteleg greu conceptul de apartenenta a problemelor. Poate ca sunt prea obisnuiti sa gandeasca in termeni ca a avea "copii-problema", care muta dificultatea la nivelul copilului mai degraba decat al parintelui. Este important pentru parinti sa inteleaga diferenta.

Cel mai bun indiciu pentru parinti apare atunci cand incep sa-si perceapa propriile sentimente de neacceptare, iritare, frustrare, ranchiuna. Pot constata ca devin tensionati, nu se mai simt in largul lor, nu le mai place ce face copilul sau ii supravegheaza mereu comportamentul. Sa presupunem ca:

Un copil intarzie mereu la cina.
Un copil iti intrerupe conversatia cu un prieten.
Un copil te suna la serviciu de mai multe ori pe zi.
Un copil isi lasa sistematic jucariile pe podeaua din camera de zi.
Un copil pare gata sa verse laptele pe covor.
Un copil isi cere sa-i mai citesti o poveste, apoi alta si alta.
Un copil isi pune muzica prea tare.
Un copil nu se achita de indatoririle sale in casa.
Un copil iti foloseste uneltele si nu le pune la loc.
Un copil iti conduce masina cu viteza prea mare.

Astfel de comportamente constituie amenintari reale sau potentiale pentru drepturile legitime ale parintilor. Comportamentul copilului il afecteaza in mod direct sau concret pe parinte: nu vrea sa-si strice cina, sa i se pateze covorul, sa i se intrerupa discutia si asa mai departe.

Parintii au mai multe alternative atunci cand problema este de competenta lor:

1. Pot incerca sa-l schimbe pe copil prin mijloace directe.
2. Pot incerca sa modifice mediul.
3. Pot incerca sa se schimbe pe ei insisi.










Alte carti de acelasi autor

Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii    Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

Pagini: 370 / Pret: 37.00 lei
Plecand de la cazuri concrete, Thomas Gordon si Noel Burch ofera pedagogilor, in cartea -Profesorul eficient, instrumentele necesare pentru imbunatatirea aptitudinilor de comunicare si de aplanare a conflictelor iscate in clasa. Cum pot evita dascalii mesajele devalorizante, cum sa-i motiveze pe toti elevii si cum sa treaca peste capcanele autoritarismului si permisivitatii excesive?






Copyright © 2008-2016 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015