Cauta carte / autor:    
CUM CUMPAR?        CUM PLATESC?        LIVRAREA        Despre ANTICARIAT        CONTACT     

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:


Psihoterapie


Psihologie clinica


Psihologie practica


Psihologie educationala


Introducere in psihologie


Alte domenii ale psihologiei


Domenii conexe


Dictionare


Reviste si periodice


ANTICARIAT





81 TITLURI DISPONIBILE

28 TITLURI DISPONIBILE

153 TITLURI DISPONIBILE

8 TITLURI DISPONIBILE

Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

E-mail: Abonare la:

      
Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false - Rainer Greifeneder       Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false
de , , ,

Acest volum pune intrebarea ce anume ii face pe oameni sa accepte si sa distribuie informatii false si ce se poate face pentru a contracara acest fenomen. Aceste trei aspecte trebuie intelese in contextul creat de retelele de socializare online care au schimbat in mod fundamental modul in care informatia este produsa, consumata si transmisa.

Pret: lei        Avem aceasta carte in stoc



      



Editura: Trei
Colectia: Psihologie-Psihoterapie
Pagini: 448
   
Anul aparitiei: 2021
Editia originala: 2021
Traducere din limba engleza de Vlad Vedeanu
     
Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 140 mm x 205 mm
ISBN: 978-606-40-1008-7


Descrierea editorului

Intentia de a induce in eroare este la fel de veche ca omenirea. Intr‑un climat contemporan in care faptele si informatiile false se amesteca si sunt intentionat amestecate, gestionarea stirilor false devine importanta in numeroase arii ale vietii cotidiene, de la politica la informatii despre sanatate si studii stiintifice.

Acest volum pune intrebarea ce anume ii face pe oameni sa accepte si sa distribuie informatii false si ce se poate face pentru a contracara acest fenomen. Aceste trei aspecte trebuie intelese in contextul creat de retelele de socializare online care au schimbat in mod fundamental modul in care informatia este produsa, consumata si transmisa.

Pentru a raspunde acestor intrebari, volumul de fata aduce laolalta experti consacrati din diferite domenii ale psihologiei si ale stiintelor inrudite, precum stiintele informatiei si stiintele politice, care prezinta cele mai recente studii, teorii si aplicatii legate de domeniul dezinformarii si propun diferite directii de interventie pentru a contracara stirile false.



Rainer Greifeneder

Rainer Greifeneder este profesor de psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia. Cercetarile sale se centreaza pe impactul judecatilor asupra sentimentelor, experienta indivizilor de a fi exclusi social si modul in care indivizii contruiesc adevarul.


Mariela E. Jaffe

Mariela E. Jaffé este doctorand in psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia. Cercetarile sale se focalizeaza pe construirea sociala a adevarului si pe preferintele indivizilor cu privire la diversitate.


Eryn J. Newman

Eryn J. Newman este profesor la Universitatea Nationala Australiana. Cercetarile sale urmaresc modul in care oamenii ajung sa creada si sa-si aminteasca ca anumite lucruri sunt adevarate si cum informatiile tangentiale sau pseudo-dovezile pot influenta evaluarea informatiilor in viata cotidiana.


Norbert Schwarz

Norbert Schwarz este profesor de psihologie si marketing la Universitatea din California de Sud. Cercetarile sale investigheaza modul in care se iau deciziile si implicatiile acestui fapt pentru opinia publica, comportamentul consumatorului si cercetarea din stiintele sociale.



Pagini din carte

      



Cuprinsul cartii

Despre autori

1. Ce e nou si adevarat in privinta fake news?

I. Parcursul si consecintele informatiei (false) in retele

2. Cat de grava este problema fake news?
3. Adevarul si dinamicile difuzarii de stiri pe Twitter
4. Articole retractate — versiunea stiintifica a fake news

II. Procese cognitive implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii

5. Cand stirile (false) par adevarate
6. Aparenta de adevar
7. O fi adevarat sau sunt doar fake news?
8. Convingeri eronate
9. Inoculare psihologica impotriva fake news

III. Procese motivationale implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii

10. Voi, cu fake news, noi, cu faptele
11. Convingeri conspirationiste
12. Atribuirea etichetei de fake news ca sursa de structura nespecifica

Multumiri




Fragmente din carte

Din ce in ce mai multe cercetari arata ca pana si o expunere minora la o fotografie care are legatura cu subiectul, dar care nu e concludenta, ii poate face pe oameni sa creada ca o afirmatie asociata este adevarata, in ciuda faptului ca fotografia nu ofera dovezi semnificative in privinta veridicitatii afirmatiei, un efect al „senzatiei de veridicitate".

Acest efect dureaza cateva zile si influenteaza mai multe tipuri de rationamente, inclusiv judecati referitoare la cunostinte generale, la predictii despre evenimente viitoare si judecati cu privire la propriile amintiri episodice.









Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.

TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015