Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.

65 TITLURI DISPONIBILE |  |
24 TITLURI DISPONIBILE |  |
127 TITLURI DISPONIBILE |  |
8 TITLURI DISPONIBILE |  |
Abonati-va la Newsletter!
Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
|
|
 |
|
Psihologia influentei sociale si a schimbarii de atitudine
de Philip Zimbardo si Michael R. Leippe
Teoriile psihologiei sociale sunt prezentate intr-un stil antrenant si sunt ilustrate cu experimente si cercetari de teren descrise in detaliu, cu aplicatii si exemple din viata cotidiana, astfel incat aceasta carte sa fie atat utila in studierea influentei sociale, cat si agreabila ca lectura.
|

Editura: Trei Colectia: Psihologie-Psihoterapie Pagini: 736
| |  Anul aparitiei: 2022 Editia originala: 1991 Traducere din limba engleza de Ruxandra Radulescu | |  Coperta: Simpla (Paperback) Dimensiuni: 145 mm x 205 mm ISBN: 978-606-40-1477-1 |
Descrierea editorului
Influenta sociala este prezenta peste tot. Functioneaza oriunde, oricand. Pentru a functiona in cel mai eficient mod in lumea in care traim, e bine sa stim cum si cand sa folosim influenta sociala, sa fim in stare sa recunoastem cand cineva incearca sa ne convinga de ceva si sa intelegem cand sa acceptam sau sa respingem tentativele altor persoane de a ne persuada.
In volumul de fata, autorii abordeaza in mod integrat o gama larga de studii, teorii si aplicatii practice din domeniul influentei sociale, acoperind toate subiectele principale din aceasta sfera, printre care persuasiunea, complianta, conformismul, obedienta, disonanta si autoatribuirea, conditionarea si invatarea sociala, relatia dintre atitudine si comportament, implicarea atitudinala, prejudecatile, comunicarea nonverbala si chiar influenta subliminala.
Teoriile psihologiei sociale sunt prezentate intr-un stil antrenant si sunt ilustrate cu experimente si cercetari de teren descrise in detaliu, cu aplicatii si exemple din viata cotidiana, astfel incat aceasta carte sa fie atat utila in studierea influentei sociale, cat si agreabila ca lectura.
 Philip Zimbardo Philip Zimbardo a fost profesor de psihologie la Universitatile Stanford, Yale, New York si Columbia si a fost presedinte al Asociatiei Americane de Psihologie. A scris numeroase articole si carti, fiind cunoscut pentru remarcabilele cercetari din domeniul psihologiei sociale. |
 Michael R. Leippe Michael R. Leippe este profesor de psihologie sociala la John Jay College of Criminal Justice, City University of New York si a predat la St. Norbert College, Adelphi University, Saint Louis University si Illinois State University. A studiat efectele influentei sociale in diferite domenii, acordand un interes deosebit psihologiei marturiei judiciare. |
Pagini din carte
Cuprinsul cartii
Cuvant‑inainte
Prefata
Multumiri
1. O lume a influentelor
Procesele si contextele influentei sociale
Povesti din galeria de onoare (si dezonoare) a influentei
ABC‑ul influentei: atitudini, comportamente si cognitii
O perspectiva a psihologiei sociale
Ce urmeaza
2. Influentarea comportamentelor
Abordarile directe
Cum invatam cand actiunile au rezultate
Aprobare sau dezaprobare: puterea recompenselor sociale
Conformarea: cum sa‑ti salvezi reputatia si sa castigi favoruri — si cunostinte
Obedienta: justificarea comportamentului prin autoritate
Psihologia instinctiva: influentarea prin euristica
Punctul de plecare: atunci cand schimbarile interioare deriva din influentele exterioare
3. Influentarea atitudinilor prin comportament
Cand actiunea se transforma in credinta
Atribuirea si autoatribuirea
Auto‑persuadarea si jocul de rol
Psihologia autojustificarii: teoria disonantei
Nota de incheiere
4. Schimbarea atitudinilor prin persuadare
Crede‑ma pe cuvant
Cautarea influentei: procesele de comparatie sociala
A fi cautat in calitate de tinta: apelurile persuasive
Prezentarea si expunerea
Atentia
Intelegerea
Acceptarea: cea mai mare problema
Un popas pe drumul catre persuadarea de lunga durata
5. Cum sa faci ca persuadarea sa dureze
Mentinerea atitudinii schimbate si urmarile comportamentale
Premisele mentinerii noii atitudini: crearea unor atitudini puternice, clare si absolute
Retentia sau mentinerea noii atitudini: persuadarea in timp
Transpunerea atitudinilor in comportament: persuadarea finala
Recompensele muncite ale persuadarii
6. A te opune influentei sau a o accepta
Laturile yin si yang ale persuadarii
Mintea incapatanata: rezistenta si acceptarea selectiva
Depasirea rezistentei: eliberarea eului totalitar
Cealalta extrema: a fi o prada usoara
Prejudecatile: atitudini care pot ucide
Nota finala: cum sa ai o minte deschisa fara sa fii o prada usoara
7. Influenta, constientizarea si inconstientul
Cand ceea ce nu stii te poate schimba
Constientizarea si constiinta influentei
Mesaje nonverbale (si nu neaparat constiente)
Stimulii subliminali: influenta neobservabila
Constientizare si constiinta: o perspectiva de final
8. Influenta si sistemul juridic
Experiente vitale
Abordarea acuzatoriala: persuadarea competitiva ajuta la infaptuirea dreptatii?
Sectia de politie: cum se obtin probe de la oameni
Sala de judecata: terenul de lupte persuasive
Sala de deliberari
Psihologia si domeniul juridic: o pledoarie finala
9. Influenta sociala in serviciul sanatatii si fericirii
Influenta ecologista: poate persuadarea sa salveze planeta?
Promovarea sanatatii
Calea catre sanatatea mentala trece si prin psihologia sociala
Influenta sociala, viata buna si viitorul personal
Anexa A. Cercetarea si metoda experimentala
Anexa B. Masurarea atitudinilor si a componentelor acestora
Bibliografie
Fragmente din carte
Prin ce se caracterizau abilitatile retorice ale lui Martin Luther King, care l-au facut sa se remarce ca un extraordinar comunicator? Desigur, Martin Luther King a fost un vorbitor dinamic, care-si gasea cuvintele cu usurinta, un predicator experimentat care a adus in fata publicului larg o cadenta extraordinara si un puternic apel la sentimente.
King reusea sa transmita publicului "energia" nonverbala adecvata. Expresiile sale faciale si tonalitatile speciale ale vocii sale – indicand furia, compasiunea, bucuria – se potriveau cu lucrurile pe care le spunea. Ascultandu-l sau privindu-l, nu aveai niciodata sentimentul ca vorbitorul ar fi nesincer sau neimplicat. Din contra, vedeai un om total dedicat unui ideal, inflacarat de o viziune a modului in care societatea s-ar putea schimba in mai bine.
---
Bill simte ca va fi si el "de gasca" daca fumeaza marijuana, iar prietenii lui ii dau asigurari ca va fi un lucru atat placut, cat si fara riscuri. Dovezile arata ca influenta colegilor si prietenilor este motivul cel mai important pentru inceperea consumului de marijuana. Dar oare va continua Bill sa fumeze marijuana? Probabil ca da.
Un studiu in care a fost urmarita evolutia a mai mult de 600 de tineri din sudul Californiei pe o durata de opt ani, din scoala gimnaziala pana cand au implinit 20 de ani, a aratat stabilitatea consumului de droguri. Cel mai bun predictor al consumului de droguri dupa liceu a fost daca persoana a consumat droguri sau nu in perioada liceului.
Alte carti de acelasi autor
|
Alte titluri de specialitate de pe PsihoShop.ro:
|
|
|
Copyright © 2008-2020 Catharsis Media. Toate drepturile rezervate.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015
|
|