Abonati-va la Newsletter! Vreti sa aflati ce carti de psihologie apar? Newsletterul este trimis bilunar. Alerta este trimisa la fiecare carte noua.
Cu fiecare zi mai aproape. O psihoterapie povestita de ambii participanti de Irvin D. Yalom si Ginny Elkin
Cartea -Cu fiecare zi mai aproape- documenteaza lucrul terapeutic atat din perspectiva psihoterapeutului (Irvin D. Yalom), cat si din perspectiva clientului (Ginny Elkin), cuprinzand jurnalele celor doi tinute in timpul procesului terapeutic parcurs impreuna.
Anul aparitiei: 2012 Editia originala:1974 Traducere din limba engleza de Smaranda Nistor
Coperta:Simpla (Paperback) Dimensiuni:145 mm x 205 mm ISBN:978-973-707-268-9
Descrierea editorului
Cartea „Cu fiecare zi mai aproape” prezinta desfasurarea unei psihoterapii in care ambii participanti isi comunica gandurile si sentimentele. Ginny Elkin, o tanara talentata, dar chinuita de suferinta psihica, intra intr-o terapie cu Irvin D. Yalom, dupa ce fusese diagnosticata psihiatric ca schizoida si incercase mai multe variante de tratament. Ca parte a colaborarii lor, cei doi decid sa tina fiecare un jurnal al interactiunii. Volumul de fata reproduce fidel aceste jurnale.
Irvin D. Yalom
Irvin D. Yalom este unul dintre cei mai cunoscuti psihoterapeuti contemporani. Cele mai importante lucrari teoretice le-a dedicat psihoterapiei de grup si psihoterapiei existentiale. Profesor de psihiatrie la Stanford University, Yalom a primit in anul 2000 Premiul Oscar Pfister din partea Asociatiei Americane a Psihiatrilor.
In videoul urmator, Irvin D. Yalom raspunde la o intrebare legata de identitatea sa – atat de complexa – atat aceea de scriitor, cat si aceea de psihoterapeut si despre modul in care aceste fatete coexista.
Cuvant inainte din partea editorului
Cuvantul inainte al doctorului Yalom
Cuvantul inainte al lui Ginny
Prima toamna
O lunga primavara
Vara
O iarna pasagera
O ultima primavara
Cu fiecare zi mai aproape
Cuvantul de incheiere al doctorului Yalom
Cuvantul de incheiere al lui Ginny
Fragmente din carte
Intotdeauna mi se sfasie ceva in suflet, cand dau peste carnete vechi de programari, pline cu nume de pacienti pe jumatate uitati, alaturi de care am trait experiente dintre cele mai tandre. Asa multi oameni, asa de multe momente frumoase. Ce s-o mai fi ales de ei? Fisetele mele cu mai multe randuri de dosare, mormanele mele de benzi audio adeseori ma duc cu gandul la un vast cimitir: vieti presate intre coperti de dosare, voci prizoniere pe panglici electromagnetice, redandu-si dramele mut si la nesfarsit. Faptul ca traiesc langa aceste monumente ma umple de-un sentiment acut al efemerului. Chiar si cand ma aflu absorbit de timpul prezent, simt spectrul decaderii cum pandeste si asteapta – o decadere care, in cele din urma, va invinge experienta traita si totusi, prin insusi caracterul ei inexorabil, ii confera o anume pregnanta si splendoare. Dorinta de a-mi relata experienta cu Ginny este una irezistibila; ma incita prilejul de-a tine la distanta descompunerea, de-a prelungi viata scurtei noastre existente impreuna. E de nenumarate ori mai bine sa stiu ca ea va dainui in mintea cititorului mai degraba, decat in depozitul abandonat al notitelor clinice necitite si al benzilor de magnetofon neascultate.
Povestea incepe cu un telefon. O voce subtirica mi-a spus ca o cheama Ginny, ca tocmai s-a mutat in California si ca facuse terapie timp de cateva lui cu o colega de-a mea din Est, care o trimisese la mine. Intors recent dupa un an sabatic petrecut la Londra, inca mai aveam suficient timp liber, asa ca am programat o intalnire cu Ginny doua zile mai tarziu.
M-am dus s-o iau din sala de asteptare si am condus-o pe coridor spre cabinetul meu. Mai incet decat mergeam eu, nu cred ca s-ar fi putut; aidoma unei neveste orientale, ea venea cu pasi neauziti in urma mea. Parca alcatuita din bucati imprumutate, care nu-i apartineau, nimic din alcatuirea ei nu se potrivea cu nimic: parul, zambetul larg, vocea, mersul, puloverul, pantofii, totul parea aruncat gramada la intamplare, si totul – par, mers, membre, blugi ponositi, sosete soldatesti, totul – parand gata sa zboare in patru vanturi. Lasand in urma ce? m-am intrebat. Poate doar zambetul larg. Nici pe departe frumoasa, oricum ai fi pus laolalta partile! Si totusi, curios de atragatoare. Nu stiu cum, in doar cateva minute, a reusit sa-mi dea de stire ca puteam face orice cu ea si ca se lasa cu totul in mainile mele. N-am avut nimic impotriva. La vremea aceea, nu parea o povara prea grea.
Ea a vorbit, si eu am aflat ca are douazeci si trei de ani, fiica a unei foste cantarete de opera si a aunui om de afaceri din Philadelphia. Avea o sora cu patru ani mai mica decat ea si un talent la scris. Venise in California pentru ca fusese admisa, pe baza catorva povestiri trimise, in cadrul unui program de compozitie literara creativa, cu durata de un an, la un colegiu din apropiere.
De ce cauta ajutor acum? A spus ca avea nevoie sa continue terapia pe care o incepuse anul trecut si, de o maniera deruntant nesistematica, mi-a relata treptat marile ei dificultati de viata. In plus fata de acuzele ei explicite, eu am sesizat un cursul discutiei si alte cateva domenii problematice majore.
Mai intai, propriul autoportret – relatat repede si pe nerasuflate, cu ocazionale metafore sarmante intrerupand litania profundei antipatii fata de sine. E masochista in tot si toate. Toata viata si-a neglijat propriile nevoi si placeri. Nu are pic de respect pentru sine. Se simte ca un spirit fara trup – un canar ciripitor care topaie de pe un umar pe altul, in timp ce ea paseste pe strada alaturi de prietenele ei. Nu-si imagineaza ca altii ar putea fi interesati de ea, altfel decat ca de-o creatura eterica, fara consistenta.
Nu are pic de siguranta de sine. „Trebuie sa ma pregatesc dinainte, ca sa fiu in prezenta altor oameni. Planuiesc ceea ce voi spune. Nu am niciun fel de simtaminte spontane – adica am, dar dintr-un soi de colivie. Ori de cate ori ies afara, ma simt infricosata si trebuie sa ma pregatesc.” Nu-si recunoaste mania, nici n-o exprima. „Mi-e sufletul plin de mila pentru oameni. Sunt un cliseu ambulant: «Daca nu ai nimic frumos de spus despre cineva, atunci mai bine nu spui nimic.»” Isi aminteste sa se fi infuriat doar o singura data, in toata experienta ei de adulta: cu ani in urma, a tipat la un coleg de serviciu care-o trata de sus, plin de insolenta. Dupa care nu s-a putut opri din tremurat ceasuri la rand. Nu are niciun fel de drepturi. Nu-i trece prin cap sa se manie. Este atat de complet absorbita de efortul de a-i face pe ceilalti s-o simpatizeze, incat nu se gandeste niciodata sa se intrebe daca si ea ii simpatizeaza pe ei.
O mistuie dispretul de sine. O mica voce interioara o necajeste fara incetare. O clipa doar sa uite de ea insasi si sa-si traiasca existenta spontan, ca glasciorul rautacios o si readuce brutal in sicriul ei de sfiiciune. In cursul discutiei noastre nu si-a putut ingadui nici macar un singur simtamant de mandrie. Nici bine n-apucase sa pomeneasca de programul de compozitie literare, ca s-a si grabit sa-mi atraga atentia ca doar lenea o facuse sa ajunga acolo; auzind de la prieteni de acest program, facusese o cerere de admitere pur si simplu pentru ca nu era nevoie de vreo alta aplicatie formala, decat sa trimita niste povestiri pe care le scrisese cu doi ani in urma. Bineinteles, n-a comentat presupusa buna calitate a povestirilor in cauza. Productia ei literara se epuizase treptat, si acum se afla intr-o serioasa pana de inspiratie.
Pagini: 354 / Pret: 57.00 lei 10 povesti ale unor clienti ai psihoterapeutului Irvin D. Yalom, 10 evolutii terapeutice ale unor pacienti care isi descopera resursele interne de a infrunta viata si dificultatile ei. Despre ele si despre frumusetea descoperirii de sine si a propriului drum in viata cititi in volumul Calaul Dragostei.
Pagini: 606 / Pret: 113.00 lei In tratatul de -Psihoterapie existentiala, Irvin D. Yalom examineaza semnificatia fiecarei griji existentiale - moartea, libertatea, izolarea existentiala si lipsa de sens - si tipurile de conflict care iau nastere din intalnirea omului cu ele. Bazandu-se pe experienta clinica, Yalom arata cum fiecare dintre aceste preocupari se manifesta in cadrul personalitatii si psihopatologiei si cum tratamentul psihoterapeutic poate beneficia in urma cunoasterii lor.
Pagini: 388 / Pret: 65.00 lei Selectia din opera unui maestru al terapiei si al povestirii, realizata in baza scrierilor lui Irvin D. Yalom, reuneste texte despre metodele specifice terapiei de grup, despre principiile terapiei existentiale si despre psihologia literaturii, despre importanta terapiei prin lectura si scris si despre cum poate fi integrata in procesul terapeutic nevoia de poveste a oamenilor.
TEL INFO - CONSUMATOR: 0800 080 999 - linie telefonica cu apelare gratuita | ANPC
Operator date personale inregistrat la ANSPDCP sub nr. 34250 din 24.02.2015